شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
هفته کتاب و کتابخوانی

حوزه/ استاندار لرستان تصریح کرد: مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛ فرهاد زیویار استاندار لرستان در پیامی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آورده است:

مسئله‌ی کتاب مسئله‌ی مهمّی است. فرهنگ کشور، فرهنگ‌سازی کشور، همواره احتیاج به کتاب دارد.
مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

کتاب، میراثی ماندگار و نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی است، نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای کتاب، خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تامل، تحقیق و تدبر در آن بود.

مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مردم عزیز را می‌طلبد.

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به این مهم در بین آحاد مختلف مردم، نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه کشور دارد به گونه‌ای که کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت تقویت فرهنگ مطالعه و توسعه زیرساخت‌های لازم برای کتابخوانی در دولت سیزدهم همانند بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد پس از ۲۲ سال و حرکت رو به رشد طرح‌های فرهنگی استان این نوید را می‌دهد که جامعه به سمت بهبود در حرکت است.

انتخاب شعار «آینده خواندنی است» برای سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نشان از دغدغه متولیان امر کتاب برای آینده کشور است و اینکه آینده پیشرفت کشور در گرو بیشتر و بهتر خواندن است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به عزیزان کتابدار استان و نویسندگان، پدیدآورندگان و دست‌اندرکاران و تلاشگران کتاب و کتاب خوانی تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می‌کوشند نیز قدردانی می‌نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان، علاقه‌مندان و اندیشه‌ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب در لرستان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha