شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
مسجد

حوزه/ آیت الله مسجد جامعی رهبر معظم انقلاب را شخصیتی عالم، مجاهد و شجاع دانست و گفت: تلاش و مجاهدت در همه صحنه ها و بخصوص ویژگی بسیار مهم هدایتگری عالمانه ایشان سبب شده کشور از انواع فتنه ها به سلامت عبور کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مسجد جامعی امروز در دیدار برخی از مدیران و اساتید مدارس علمیه قم، ضمن قدردانی از حضور حداکثری اساتید، طلاب و روحانیون در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد، این حضور را نشانه وحدت و اتحاد حوزویان دانست.

وی همچنین بر لزوم هوشیاری در حوادث و فتنه ها و حضور در همه صحنه ها و میدانها برای حمایت از انقلاب، رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

آیت الله مسجد جامعی در ادامه، خدای متعال را بر اساس آیات قرآن، اولین هادی و پیامبران و اهل بیت علیهم السلام را در رتبه بعدی هدایت گری عنوان کرد و افزود: هدایت امری مهم و نورانی است چرا که از یک سو خدا هادی و از سوی دیگر این هدایت برای رشد و تکامل بشری بیان شده است.

استاد دروس خارج حوزه، رهبر معظم انقلاب را شخصیتی عالم، مجاهد و شجاع دانست و افزود: تلاش و مجاهدت در همه صحنه ها و بخصوص ویژگی بسیار مهم هدایتگری عالمانه ایشان سبب شده کشور از انواع فتنه ها به سلامت عبور کند.

وی بر لزوم جهاد علمی و عقیدتی تاکید و نمونه ای از جهاد عقیدتی را حضور با شکوه طلاب در مراسم گرامیداشت ۹ دی امروز در مدرسه فیضیه در حمایت از انقلاب و دین عنوان کرد.

آیت الله مسجد جامعی با بیان اینکه اگر طلبه می خواهد در جامعه اثر بخش باشد نباید از جهاد علمی و تقوا لحظه ای غافل شود، اظهار کرد: علم بدون تقوا نتیجه اش سقوط است. امام راحل هر دو بال را با هم داشت و همین امر نیز سبب موفقیت ایشان در برابر رژیم طاغوت شد.

این استاد حوزه، تهجد، ایمان و تکیه بر خدای متعال را از مهمترین خصوصیات امام راحل دانست و اظهار کرد: این عوامل سبب شد ایشان در آن شرایط سخت حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را با وجود همه نوع حمایت های خارجی ساقط کند. اگر اهل علم ما هم اهل تهجد، ایمان و تکیه بر خدای متعال در سختیها و مشکلات باشند، می توانند هر از نوع ملامت و سختی به سهولت عبور کنند و به سرمنزل مقصود برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha