یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین آل ایوب

حوزه/ مسئول دفتر ارتباطات حوزه علمیه قم و نجف اشراف عنوان کرد: استان خوزستان تأمین کننده بخشی از نیروی تبلیغ در ایران اسلامی و خارج از کشور است و با وجود مبلغین عرب زبان در خوزستان و حضور جدی آنها در مراکز تبلیغی و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آمریکا بسیار مفید و مؤثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین آل ایوب مسئول دفتر ارتباطات حوزه علمیه قم و نجف اشراف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: استان خوزستان برای ایران اسلامی منبع بسیار غنی محتوایی ،فرهنگی و مادی است و از شاهرگ های حیاتی کشور است.

وی بیان کرد: با وجود علما، روحانیون و بزرگان و سابقه در تبلیغ و ارشاد دینی، در استان خوزستان و سراسر ایران اسلامی و فراتر از مرزها شاهد بر این موضوع است و تبلیغی که از اهل بیت(ع) در این مقطع انجام می شود شایسته تقدیر می باشد.

مسئول دفتر ارتباطات حوزه علمیه قم و نجف اشراف عنوان کرد: استان خوزستان تأمین کننده بخشی از نیروی تبلیغی در ایران اسلامی و خارج از کشور است و باوجود مبلغین عرب زبان در خوزستان و حضور جدی آنها در مراکز تبلیغی و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آمریکا بسیار مفید و مؤثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب خاطرنشان کرد: جنبه معنوی مبلغین خوزستان آنها را متمایز کرده و تأثیر صحبت ها را دو چندان می کند. امروز طلاب توانمندی در خوزستان وجود دارد که علاوه بر تغذیه تبلیغی مساجد و مراکز دینی استان، توانسته اند از ظرفیت خود در خارج از کشور نیز استفاده کنند.

مسئول دفتر ارتباطات حوزه علمیه قم و نجف اشراف تأکید کرد: حضور جدی مبلغین خوزستانی در عراق، سوریه و رضایتمندی بسیار خوب مردم این کشورها از این حضور ، نشان از اثرگذاری بالای آنها دارد و بزرگترین دلیل بر موفقیت آنها است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده از ظرفیت عظیم مبلغان استان خوزستان در تمامی عرصه ها، گفت: جهان اسلام و تشیع نیازمند حضور مبلغان عرب زبان در کشورهای عربی با جمعیت نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر و مساحت ۱۴ میلیون کیلومتر مربع دارد که تشنه معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب تصریح کرد: باتوجه به تشنگی بسیاری از مسلمانان کشورهای عربی به معارف اهل بیت، در تلاش هستیم که بتوان به نحو احسن به این نیازها پاسخ داد و به تکلیف دینی خود عمل کنیم.

مسئول دفتر ارتباطات حوزه علمیه قم و نجف اشراف افزود: امیدواریم با همکاری حوزه علمیه خوزستان، نماینده ولی فقیه در خوزستان و زعیم حوزه علمیه خوزستان بتوان قدم های موثری را برای تبلیغ و ترویج پیام اهل بیت(ع) به جهان اسلام داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha