پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر / گفت‌وگوی خبرنگار حوزه نیوز با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز دوم

حوزه/ پروژه پژوهان که از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده است با بیش از ۱۰۰ ناشر قرارداد بسته است و کتب الکترونیکی خود را با قیمت یک پنجم قیمت کتب فیزیکی در اختیار علاقه مندان می گذارد.

مجتبی روحانی نژاد کارشناس نشر دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نهادی حوزوی، انقلابی، پژوهشی و علمی است که با ایفای نقش واسط فعال میان حوزه های علمیه با نیازهای دینی مردم و نظام اسلامی به تبیین و گسترش باور، بینش وارزش های اسلامی و انقلابی می پردازد.

وی افزود: در این پژوهشگاه بیش از ۱۸۰۰عنوان کتاب تهیه و تولید شده است و علاوه بر کتب فیزیکی بستری فراهم شده است که علاقه مندان بهتر و ارزان تر به کتب دسترسی پیدا کنند.

کارشناس نشر دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جهت پاسخگویی به نیازها و مسائل جامعه هدف، رویکرد مسئله محوری را مورد بازخوانی و تأ کید قرار داده است و تبیین معارف ناب اسلامی و پالایش فرهنگ دینی از پیرایه ها و تبیین نظام مند اسلام و ارائه الگوهای کارآمد فردی و اجتماعی متناسب با نیازهای جهان معاصر از طریق توسعه، تعمیق و توانمندسازی علوم اسلامی از اهداف تاسیس این پژوهشگاه می باشد.

مدیر پروژه کتابخوان پژوهان افزود: پروژه پژوهان، سامانه پژوهشی تولید، توزیع و مطالعه کتاب الکترونیک است و در پی آن است که ضمن فراهم آوردن دسترسی سریع و آسان به کتاب‌ها و مجلات، دایره مخاطبان محتوای وزین تولیدی را نیز گسترش داده و کتابها را با قیمت مناسب و امکانات متنوع مطالعه در اختیار ایشان قرار دهد.

وی گفت: پژوهان، در مدیریت فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) طراحی و پیاده‌سازی شده است و بستری برای ارائه کتاب به صورت الکترونیکی می‌باشد که قابلیت‌های متعدد کاربردی و پژوهشی را در محیطی زیبا و کاربرپسند در اختیار علاقمندان به کتاب قرار می‌دهد.

روحانی نژاد در پایان سخنان خود گفت: پروژه پژوهان که از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده است با بیش از ۱۰۰ ناشر قرارداد بسته و کتب الکترونیکی خود را با قیمت یک پنجم قیمت کتب فیزیکی در اختیار علاقه مندان می گذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha