جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جامعه استکبار جهانی بدنبال از بین بردن منظومه مدح و مرثیه و ستایشگری و از محتوا انداختن آن است، ادامه داد: توجه به جامعه ذاکرین و رشد و حفظ محتوا و حمایت از ذاکرین اباعبدالله‌الحسین(ع) و ائمه معصومین و حفظ و ارتقا سنت‌ها یک خط مقاومت در برابر جبهه ضد ولایت و جهان استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در همایش روز ستایشگری و نوای آیینی استان بوشهر، اظهار داشت: نقش ستایشگری چه مدح و مرثیه و چه سرودن اشعار و چه بیان سوگ و مولودی و هرکسی که به این منظومه نورانی خدمتی می کند، کاری بزرگی در تاریخ انجام می دهد.

وی با بیان اینکه تالیف کتاب نقش مهمی در بیان حقایق دارد، افزود: سخنرانی و سوگ مرثیه و نوحه و نوای مولودی در فضای احیا و ارتقا سطح محبت به اهل‌بیت و فهم معارف آنها نقش فوق‌العاده به سزایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: شعرایی که در تاریخ اشعار آیینی سروده‌اند و چه کسانی که این سروده‌ها را با نوای خوش به زبان آورده‌اند در جذب جامعه به مکتب اهلبیت و اسلام ناب محمدی(ص) و تعمیق ایمان جامعه و حفظ جامعه در برابر تهاجم‌های گسترده ضد اسلام فوق‌العاده مهم و ارزشمند و تاریخی است.

وی با بیان اینکه جامعه استکبار جهانی بدنبال از بین بردن منظومه مدح و مرثیه و ستایشگری و از محتوا انداختن آن است، ادامه داد: توجه به جامعه ذاکرین و رشد و حفظ محتوا و حمایت از ذاکرین اباعبدالله‌الحسین(ع) و ائمه معصومین و حفظ و ارتقا سنت‌ها یک خط مقاومت در برابر جبهه ضد ولایت و جهان استکبار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با بیان اینکه در زمان رژیم سابق، رضاشاه برای از بین بردن جاذبه دین و مکتب اهل بیت تلاش زیادی کرد، گفت: جلوی تعزیه و روضه خوانی و سینه زنی را گرفتند که منظومه و جاذبه اهل بیت از بین برود و فرهنگ غرب جایگزین آن شود، اما مقاومت مساجد، حسینه ها، زینبیه ها، ذاکرین و مردم ولایی و متدین نگذاشت طراحی صهیونیست ها و غربی ها توسط رضاشاه در کنار بی حجاب انجام شود.

وی با بیان این که جهان استکبار بدنبال تعطیلی امور دینی و مجالس مدح و مرثیه اباعبدالله الحسین(ع) و بی محتوا کردن و غیرانقلابی کردن آن هستند، افزود: شما خط مقدم ایجاد جذب جامعه به مکتب اهل بیت و خط مقدم دفاع مقدس از حریم ولایت و مکتبی اهل بیت(ع) در مقابل جهان استکبار هستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اعلام اینکه کاری که شما مداحان و ذاکرین اهلبیت انجام می دهید نشان از تقوای قلب است، ابراز کرد: مدح و مرثیه در استان بوشهر دارای جایگاه خاصی است و تاثیر آن حتی از منبر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان مداحان و ذاکرین ما همه متدین بودند و چشمشان به هدایت بزرگان روحانیت بود، بیان کرد: رئیسعلی دلواری قیام خود را از مرحوم مجاهد برازجانی و مرحوم بلادی می گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ذاکرین قدیمی خانم و آقا، مادران و پدران دینی ما بودند، تصریح کرد: انگلیسی ها در زمان اشغال بوشهر نتوانستند روحیه قدردانی از بزرگان و ذاکرین دین را از ما بگیرند.

وی با بیان اینکه در روز ستایشگری استان باید هم از ریشه ها و گذشته و هم عزیزان کنونی قدردانی کرد، افزود: شیوه و مدل مدح و مرثیه بانوان و آقایان استان بوشهر در تمامی عرصه های ظاهری و محتوای متنی در سطح ملی بی نظیر است که نشانه والای فرهنگی این استان است و باید آن را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: هرکسی که ذاکر اهل بیت(ع) است با ذکرش به حضرت زهرا(س) و حضرت سیدالشهدا(ع) انتصاب پیدا می کند، بنابراین همه شما محب حضرت زهرا(س) هستید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha