پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
1

حوزه/ امروز ۷۵ کشور اسلامی در دنیاست که می‌توانند به خوبی در کنار مردم فلسطین باشند، در این همایش باید خواستار یک ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از مردم غزه باشیم و تأکید کنیم که همه کشورهای مخالف عادی سازی روابط باید با هم وحدت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شیخ علی قره داغی، رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان در پیامی به همایش بین المللی" طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری" که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی در پی پایان دادن به مسئله فلسطین هستند.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی نشان داد که تحقق خواسته و هدف آنها دور است و تا زمانی که جهاد است و کسانی هستند که شهادت را به زندگی دنیایی ترجیح می‌دهند، راه مقاومت هرگز متوقف نمی‌شود.

شیخ قره‌داغی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مجاهدان در راه خدا در قدس بوده و قهرمانان مقاومت در داخل و خارج فلسطین هستند و از آن دفاع می‌کنند، هدف استکبار محقق نخواهد شد و وعده الهی مبنی بر پیروزی مستضعفین علیه مستکبرین محقق خواهد شد و این سرزمین از آن بندگان صالح و مستضعف می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا به گفته خداوند، بنی اسرائیل دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و هر دوبار هم از آن موفق بیرون نیامده است؛ لذا خداوند متعال تأکید کرده که پیروزی از آن مجاهدینی است که مقاومت می‌کنند. رژیم صهیونیستی علی‌رغم حمایت‌های همه جانبه استکبار و غرب، از بین رفتنی است.

وی با بیان اینکه خداوند فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست و حامی امت اسلام است، تأکید کرد:همه ما علما باید از مقاومت مشروع فلسطین و همه مقاومتهایی که در دنیا در حمایت از فلسطین شکل گرفته است، حمایت کنیم. مقاومت فلسطین شرعی است و اگر دست از حمایت آن برداریم، مورد عقاب و مجازات خداوند قرار خواهیم گرفت.پس باید با تمام وجود در کنار مردم غزه باشیم و در برابر سیاستهای ظالمانه دشمن بایستیم؛ چرا که این سیاستها مسلما ضد قوانین بین المللی است.

رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان در ادامه تصریح کرد: از آفریقای جنوبی که خواستار محاکمه واقعی جنایتکاران رژیم صهیونیستی شد، قدردانی می کنیم. ما باید کاملا پشتیبان و حامی مقاومت باشیم.

شیخ قره داغی گفت: امروز ۷۵ کشور اسلامی در دنیاست که می‌توانند به خوبی در کنار مردم فلسطین باشند، در این همایش باید خواستار یک ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از مردم غزه باشیم و تأکید کنیم که همه کشورهای مخالف عادی سازی روابط باید با هم وحدت داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha