پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که مهم ترین کار روحانیت تبلیغ و تبیین است گفت: کار روحانیت صرفا خواندن و یادگرفتن نیست، هم چنان که خداوند در قرآن کریم می فرماید" فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در گردهمایی فصلی ائمه جماعت استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) پیرامون مرزبانی علمای شیعه از مرزهای عقیدتی شیعیان اظهار داشت: امام در این روایت می فرماید علمای شیعه ما مرزبان هستند و در روزنه و نقطه ای که دشمن می تواند به شیعیان حمله کند، شیاطین را از حمله به ضعفای شیعه دور می کنند.

وی افزود: ضعفای شیعه به معنای افرادی است که ایمان آنها قوی نبوده و زود می توان آن ها را فریب داد و علمای شیعه مراقب این ضعفا هستند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که مهم ترین کار روحانیت تبلیغ و تبیین است گفت: کار روحانیت صرفا خواندن و یادگرفتن نیست، هم چنان که خداوند در قرآن کریم می فرماید" فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ "، هر گروهی باید در مراکز علمی، تفقه در دین کنند و پس از آن نزد خود قوم بازمی گردند و در فهم دین به آنها کمک کنند.

وی اضافه کرد: امام رضا در روایتی می فرماید خدا رحمت کند فردی که امر ما را احیاء می کنند، یعنی علم ما را یاد می گیرند و برای مردم بیان می کنند و اگر کلام ما را برای مردم بیان کنند آنها به ما علاقمند می شوند و تبعیت می کنند، زیرا کلام اهل بیت(ع) مطابق فطرت بشر است.

آیت الله طباطبایی نژاد مشکل اساسی بشر در گمراه شدن را، جهل و ناآگاهی دانست و افزود: در طول تاریخ کج‌روی هایی که رخ داده به دلیل کم بودن فهم بشر است ولذا هر چه فهم بشر بیشتر باشد توجه به دین نیز بیشتر می شود و هر چه پیامبران تبلیغ کردند و بشر جلو آمد علم و توجه بشر بیشتر شده است.

وی بشریت را دارای دوران طفولیت و جوانی عنوان کرد و ادامه داد: پیامبری مانند نوح(ع) ۹۵۰ سال تبلیغ کرد، اما در زمان سوار شدن بر کشتی تنها ۸۰ نفر از انسان ها سوار شدند، زیرا هر چه بشر را به خدا دعوت می کرد، آنها گوش نداده و حتی انگشت در گوش می کردند، در عین حال در زمان پیامبر اکرم(ص) و در سال حجه الوداع ، ۱۲۰ هزار نفر همراه پیامبر بودند و این رشد را بشر تا آن دوران نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: هر چه بشر پیش می آید پیروان دین بیشتر می شود، لذا در زمان ظهور امام زمان(عج) بشر بیش از هر دوران دیگری رشد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روایتی از نبی اکرم(ص) جایگاه علما را همانند جایگاه ستارگان بیان کرد و افزود: راهنمای مردم بر اساس روایتی که از پیامبر نقل شده علما هستند و حضرت در این باره می فرماید " إنّ مَثَلَ العُلَماءِ فی الأرضِ کمَثَلِ النُّجومِ فی السَّماءِ " مثل علما روی زمین مثل ستارگان در آسمان است که مردم با این ستاره ها راه را پیدا کنند، لذا باید همواره علما و دانشمندان برای هدایت وجود داشته باشند، و کار آنها تبیین و تبلیغ است.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به موضوع اهمیت انتخابات پرداخت و گفت: دشمن تمام سعی خود را می کند تا مردم پای صندوق رأی نروند، در حالی که ما باید تحقیق کرده و بهترین ها را انتخاب کنیم و مومن باید حامی حق باشد و باطل را زایل کند و به وظیفه اسلامی خود عمل نماید.

وی اضافه کرد: دشمن سعی می کند مردم رأی ندهند و سپس اعلام کند که آنها با حکومت نیستند و حکومت ضعیف است ، لذا ما باید کاری کنیم که دشمن بداند مردم ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هم چنان همراه نظام هستند و اگر ما به نظام رأی ندهیم در واقع به دشمن نظام رأی داده ایم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ___ IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر حضرت آیت الله جناب آقای طبا طبای نژاد دامت برکاته و کثرالله امثاله ، ضمن تشکر از آن بزرگوار خدمت با سعادتشان عرض می کنم که امروز بعلت عدم حضور قابل توجه حضرات آقایان روحانیین محترم در سایت های مجازی ، که کثیری از جوانان و نو جوان در آنجا ها وارد می شوند ، بجای آن که دینشان را از علماء دین دریافت کنند و صبور و حلیم شده و ادب و آدب اسلامی را فرا بگیرند متأسفانه ، پرخاشگر و خروس جنگی بار می آیند و دائماََ بیکدیگر اهانت می کنند . لذا عاجزانه خواهشمندیم که امر بفرمایند برای رفع این مشکل نیز اقدامات لازم و مؤثر صورت بگیرد . با تشکر و عرض ارادت و ادب ، یکی از خادمان کوچکتان