شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع انتخابات و شاخصه های کاندید اصلح به منظور حضور حداکثری در انتخابات با حضور طلاب به همت مسئول پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کرسی آزاد اندیشی با موضوع انتخابات و شاخصه های کاندید اصلح به منظور حضور حداکثری در انتخابات با حضور طلاب به همت مسئول پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) صبح امروز در گناوه برگزار شد.

در این کرسی آزاد اندیشی که در مدرسه علمیه برگزار شد، موافقان و مخالفان نظرات خود را به طلاب ارائه دادند.

مخالفان بیان کردند دولت های قبل عملکرد ضعیفی داشته اند و مردم دارای مشکلات اقتصادی، بیکاری، عدم ازدواج جوانان و غیره هستند؛ دولت برای وضعیت فرهنگی و حجاب هیچ برنامه‌ای ندارد.

در مقابل موافقان چنین بیان کردند شرکت در انتخابات واجب شرعی است و طبق آیات قرآن سرنوشت ملت تغییر نمی‌کند مگر اینکه خودمان بخواهیم؛ دولت کارهای بسیار زیادی انجام داده است؛ مجلس کنونی استخدامی‌ها را افزایش داده است؛ دولت فعلی کارهای زیادی به مرحله اجرا در اورده است؛ شورای نگهبان طبق حال فعلی افراد، آن ها را تایید می‌کند.

استاد جمع کننده بحث گفت: مشورت در همه امور لازم است، دولت از ما نظرخواهی می‌کند و انتخابات را برگزار می‌کند؛ ما باید از این فرصت استفاده کنیم؛ از لحاظ روانشناسی رای دادن باعث عزت و افتخار ملت می‌شود.

سمیه سادات بهرامی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه در این باره گفت: برای انتخابات باید انتخاب اصلح داشته باشیم؛ از زبان رهبر انقلاب انتخاب اصلح چند ملاک دارد، از جمله برخورد با فاسد و خیانتکار، دارای آزادگی باشد و خود را بنده دیگری نکند.

وی اضافه کرد: وحدت و انسجام ملی مراسم ۲۲ بهمن در همه جای کشور، مراسم باشکوهی بود و مردم در کنار همدیگر بودند ان شاءالله ۱۱ اسفند هم در کنار همدیگر، مردم مشارکت حداکثری داشته باشند.