دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: رفتارهای منافقانه و دوگانه آمریکا برای فریب دادن افکار عمومی دنیاست وگرنه آمریکا می‌توانست از حماس و مردم فلسطین حمایت کند و با دولت افراطی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رسیدن به اوج بندگی است و خدای متعال روزه این ماه را واجب کرد تا انسان‌ها عطش یوم محشر را به یاد بیاورند.

وی به اشاره به در پیش بودن عید نوروز، گفت: درست است عید نوروز، عید باستانی است اما دین اسلام ضمن قبول کردن آن، آدابی را از جمله غسل کردن، روزه گرفتن، لباس نو پوشیدن، صله رحم و کمک به فقرای جامعه اسلامی برای عید را مستحب کرده است.

امام جمعه نقده تصریح کرد: عید نوروز می‌تواند برای ما آیات آفاقی جهت تقرب به خدای متعال باشد و زنده شدن دوباره حیات، نشانه‌ای برای تفکر است و باید کارهای خودمان را در آخر سال محاسبه کنیم که دیون حق الناس و حق الله را ادا کنیم، به بیان دیگر عید نوروز و تحول سال و آمدن بهار، فرصتی برای تحول انسان و بیدار شدن است.

وی افزود: پنج شنبه، دوم فروردین سالروز وفات حضرت خدیجه(س) است، این بانوی بزرگ اولین زنی است که به نبی اکرم ایمان آورد و روایاتی که در مدح ایشان وارد شده، مورد تایید بزرگان شیعه و اهل سنت است، عقیله، جلیله، کریمه و اهل بهشت از اوصافی است که در مورد این بانوی شریفه در احادیث شیعه و اهل سنت وارد شده است.

حجت الاسلام فصیح نیا ادامه داد: حضرت خدیجه(س) کسی است که جبرئیل امین سلام خدای متعال را توسط نبی اکرم به ایشان ابلاغ کرد.

وی ابراز کرد: امروز در سراسر کشور در حمایت از غزه و فلسطین راهپیمایی صورت خواهد گرفت، متاسفانه آمریکا در جنگ اخیر با حمایت از رژیم صهیونیستی آبروی خود را در جوامع بین المللی برد و اخیرا هم سران آمریکایی از ضرورت کمک به مردم غزه سخن می‌گویند، این سخنان فریبنده موجب تعجب است که چگونه آن‌ها در پشت پرده از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و در مجامع عمومی دم از کمک به فلسطین می‌زنند.

امام جمعه نقده تصریح کرد: این رفتارهای منافقانه و دوگانه برای فریب دادن افکار عمومی دنیاست وگرنه آمریکا می‌توانست از حماس و مردم فلسطین حمایت کند و با دولت افراطی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

وی عنوان کرد: از اهالی شهرستان نقده می‌خواهم خریدهای دم عید و عید را از شهر خود داشته باشند، آن‌هایی که می‌گویند شهر از دست رفته برای خرید عید به شهرهای دیگر می‌روند، البته بازاری‌ها نیز باید انصاف را رعایت کنند و در تبلیغات‌های محیطی خود خرید از بازارهای شهر در جهت کمک به اقتصاد نقده را به مردم بیان کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha