شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مدرسه علمیه فریدن

حوزه/ در کرسی آزاداندیشی با موضوع "نقش تعداد فرزندان در سلامت جسمی و روحی مادران"، حجت‌الاسلام رضائی با اشاره به جایگاه فرزندآوری در قرآن و روایات، به بررسی ابعاد مختلف این موضوع از نگاه دین و علم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام سید سجاد رضائی، در کرسی آزاداندیشی با موضوع «نقش تعداد فرزندان در سلامت جسمی و روحی مادران» در جمع طلاب، اساتید و مربیان طرح امین مدرسه علمیه الزهرا (س) فریدن به جایگاه فرزندآوری در قرآن اشاره کرد و گفت: طبق آیه ۴۹ سوره شوری، فرزند هدیه الهی به والدین است.

وی با بیان اینکه خلقت بشر به گونه ای طراحی شده که با تولید مثل رشد و تکامل می‌یابد، اظهار داشت: جسم زن با فرزندآوری در صورت رعایت صحیح سبک زندگی، نه تنها فرسوده نمی‌شود بلکه پاکسازی می‌گردد.

حجت‌الاسلام رضائی در این کرسی با تاکید بر اهمیت فرزندآوری به عنوان یک امر الهی و فطری، به بیان دیدگاه اسلام در مورد تعداد فرزندان و نقش مرد در سلامت روحی و روانی مادر پرداخت.

استاد ارائه کننده در ادامه گفت: همدلی، توجه و محبت مرد به همسرش، بسیاری از فشارهای روانی ایجاد شده از فرزندآوری را کاهش می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به یافته‌های علمی در مورد فواید فرزندآوری برای سلامت جسمی مادران، خاطرنشان کرد که در محیطی سالم و آرام، تربیت فرزند، چه یک فرزند و چه چند فرزند، نه تنها مشکلی برای مادر ندارد، بلکه می‌تواند موجب شادی و نشاط او نیز شود.

در این کرسی که در قالب "پرسش و پاسخ به شبهات" برگزار شد، دو طلبه با رویکرد مخالف و موافق به ارائه نظرات خود پرداختند. همچنین، حاضران در جلسه سوالات و شبهات خود را پیرامون موضوع مطرح نمودند و استاد به آنها پاسخ دادند.

این کرسی با استقبال اساتید، طلاب و مبلغین و مربیان طرح امین روبرو شد و در پایان، حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع مطرح شده پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • dd IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    تخصص ايشون چيه؟؟!!