سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
یب

حوزه / حجت الاسلام علی ناصریان تصریح کرد: تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم های دردناک و التیام ناپذیر شیعیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، امام جمعه موقت آران و بیدگل، شب گذشته در مراسم سالروز حادثه غمبار تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع در آستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) نجف ایران گفت: تخریب بقیع، زخم کهنه تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام علی ناصریان تصریح کرد: تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت،یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم های دردناک و التیام ناپذیر شیعیان است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل عنوان کرد: این اقدام وحشیانه، نشان دهنده عمق کینه وهابیت با اهل بیت پیامبر(ص) و همچنین جهل و تاریکی اندیشه منحرف آنان است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام تاکید کرد: وهابیت در دو نوبت اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار(ع) و دیگر بزرگان اسلام در قبرستان بقیع نموده و تاکنون نیز از بازسازی این مکان مقدس جلوگیری می‌ کنند.

وی با اشاره به وجود بناها و گنبدهایی بر روی قبور ائمه و بزرگان اسلام در مدینه تا قبل از تخریب توسط وهابیت، اظهار داشت: پس از تسلط وهابیت بر مدینه، آن ها در اقدامی وحشیانه و متحجرانه، ضمن تخریب قبور، گنبدها و بناهای روی آن ها را نیز ویران کردند.

حجت الاسلام ناصریان یاد آور شد : نخستین بار در سال ۱۲۲۰ هجری قمری و همزمان با سقوط دولت اول سعودی توسط عثمانی ها، وهابیت دست به تخریب قبور ائمه بقیع(ع) زد؛ اما پس از آن با همت و سرمایه گذاری شیعیان، این اماکن مقدس بازسازی و به زیباترین شکل ممکن مرمت شدند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل افزود: در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی در عربستان، آن ها بار دیگر با یورش به بقیع، قبور و اماکن مقدس را ویران کرده و این مکان زیارتی را به مخروبه ای تبدیل نمودند.

حجت الاسلام ناصریان در ادامه با اشاره به جنایات بیشمار وهابیون در گوشه و کنار جهان اسلام خاطر نشان کرد: فرقه وهابیت یک اقلیت منفوری است که بسیاری از فرهیختگان، علمای برجسته و اساتید و مردم عربستان نسبت به تعصب و افراط گرایی این فرقه، مخالف و معترض هستند.

وی تصریح کرد: آنچه که امام خمینی(ره) به عنوان اسلام آمریکایی مطرح کرده و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردند، امروز بزرگترین جلوه آن آل سعود و فرقه وهابیت و جریان های تکفیری و تروریستی است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل در پایان با توجه به اینکه وهابیت هیچ اصالتی در نزد اهل سنت ندارد اظهار داشت: بزرگترین خدمتی که عربستان سعودی و وهابیت در حال حاضر انجام می دهند آرام گذاشتن و در آسایش قرار دادن رژیم منحوس صهیونیستی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha