سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر بیان داشت: متاسفانه حسرت می‌خوریم که آیین ها کم رنگ شده و دشمنان اصلی ما دارند این ها را از ما می‌گیرند و این بی هویتی باعث می شود که جوان ما ضربه بخورد، هیچ گاه بی حجابی و بی عفتی و بی حیایی در آیین های سنتی بوشهر دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جشنواره آیین های سرزمین من بوشهر به همت مجموعه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد عالیشهر با حضور حجت الاسلام حمیدی نژاد امام جمعه شهر ، مسئولین و دانش آموزان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در این مراسم اظهار داشت: انسانی که به دنبال خیر دنیا و آخرت است و اینکه نخواهد در زندگی خسران ببیند باید به دنبال هویت و اصالت خود باشد که این مهم در آیین ها و سنت های مردم بوشهر از دیرباز تا کنون به وفور مشاهده می‌شود.

وی در ادامه افزود: همه ما از خدا هستیم و به خدا برمی‌گردیم، تقید به مسایل دینی و اعتقادی و اعمال مذهبی در جوان های نسل قدیم به وفور دیده می‌شود ولی متاسفانه در نسل جدید کم رنگ شده و این بخاطر ضعیف شدن اصالت و هویت جوانان ماست.

حجت الاسلام حمیدی نژاد افزود: لذا نکته ای که به دانش آموزان باید عرض کنم در تمامی این آیین هایی که وجود داشته و امروز قسمت کوچکی از آن را دوستان شما اجرا کردند همگی یک وجه مشترکی داشتند و اینکه در تمام برنامه های عزا و شادی و فعالیت های اقتصادی فقط و فقط خدا را در نظر می‌گرفتند و این آیین ها یک کار با تمام وجود روان شناسانه است.

امام جمعه عالیشهر بیان داشت: متاسفانه حسرت می‌خوریم که آیین ها کم رنگ شده و دشمنان اصلی ما دارند این ها را از ما می‌گیرند و این بی هویتی باعث می شود که جوان ما ضربه بخورد، هیچ گاه بی حجابی و بی عفتی و بی حیایی در آیین های سنتی بوشهر دیده نمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha