شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1151744
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
1.jpg

حوزه / حجت‌الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه جامعه‌ای که به رذائل اخلاقی روی بیاورد، رشد نمی‌کند، گفت: وقتی فضیلت‌هایی شامل امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری در جامعه‌ای وجود داشته باشد، آن جامعه به‌طور قطع رشد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی عصر امروز در نشست اخلاق مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که به رذیلت‌های اخلاقی روی بیاورد، رشد و ترقی نمی‌کند، اظهار داشت: وقتی فضیلت‌هایی شامل امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری در جامعه‌ای وجود داشته باشد، آن جامعه به‌طور قطع رشد می‌کند.

وی افزود: هر کسی بخواهد حیات طیب در این دنیا و حیات طیب‌تر در آخرت داشته باشد "مَنْ عَمِلَ صالِحاً" باید کارهایش پسندیده باشد و برای اجتماع مفید واقع شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد، با بیان اینکه رذایل اخلاقی به عنوان حجابی سنگین در مسیر توسعه مطلوب اخلاقی است، گفت: وجود رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی، عامل سستی ایمان و اعتقادات انسانی و باعث از بین رفتن داد و ستدهای معنوی و عواطف مستحکم آنها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به کمال و معنویت واقعی، دوری از رذایل و سعی در کسب و رشد فضایل اخلاقی است.

وی به اهمیت خودسازی و تلاش در این مسیر اشاره کرد و گفت: انسان تنها با شناخت نفس خود، توان از بین بردن رذایل اخلاقی و ایجاد زمینه کسب فضایل اخلاقی و نیکی‌های حقیقی را فراهم خواهد کرد و در نتیجه می‌توان گفت که جامعه مطلوب انسانی با فضیلت‌های اخلاقی پیوندی عمیق دارد.

شرایط رشد جامعه

شرایط رشد جامعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha