دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/برگزاری اردوی رضوان در محلات

حوزه / مشاور خانواده گفت: همه ما همواره به مناسبت‌های مختلف در حال انتخاب و تصمیم گیری هستیم، اما اهم این انتخابات در دوره نوجوانی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان محلات، اردوی رضوان امروز با حضور دانش آموزان منتخب مدارس صدرا و بانو امین اصفهانی که علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه هستند، برگزار شد.

آقای صالحی مشاور خانواده در این جلسه اظهار داشت: همه ما همواره در لحظات زندگی خود به مناسبت‌های مختلف در حال انتخاب و تصمیم‌گیری هستیم، اما اهم این انتخابات در دوره نوجوانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: هرچه انسان در بحث انتخاب خود مطالعه و تحقیق کند افق نگاه او وسعت پیدا می‌کند، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر از مجموعه تصمیماتی است که آینده فرد و مسیر حرکت او به سوی هدف نهایی را مشخص می‌کند.

صالحی یادآور شد: دو چیز معیار انتخاب انسان می‌باشد، استعداد و علاقه، علاقه انسان از استعداد او مهم‌تر است چرا که میل و شوق آدمی را برای رسیدن به هدف دو چندان می‌کند، هر چند مسیر سخت و ناهموار باشد.

وی با بیان اینکه ما با رجوع به باطن و درون خود پی به علاقه و استعداد خود می‌بریم، خاطرنشان کرد: مکان و زمان تحصیل ما مهم نیست، آنچه اهمیت دارد رشد بُعد انسانی ما در قالب معنویت می‌باشد و علم ما زمانی ارزش پیدا می‌کند که به عمل تبدیل شود.

در ادامه آقای جعفری کارشناس طب سنتی توضیح مختصری درباره اصول اولیه طب سنتی داد و گفت: زمانی که شما خواهران و نوجوانان به بدن و طبع خود آگاهی داشته باشید با رعایت اصول غذایی می‌توانید برای تصمیم گیری‌ها و به عمل رساندن انتخاب خود بهتر عمل کنید.

جعفری با توضیح انواع مزاج‌ها، دانش آموزان را در انتخاب تحصیلات و شغل در آینده راهنمایی کرد.

اردوی رضوان با بازدید دانش آموزان از محیط مدرسه علمیه و دورهمی دوستانه با خواهران طلبه پایان رسید.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha