چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
قران

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به نقش طلاب در ترویج قرآن در جامعه، گفت: طلاب باید با فتح بابی نو به قرآن، مفاهیم این کتاب آسمانی را در زندگی مردم ملموس و مأنوس کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم فرخنده کریم زاده، صبح امروز در نشست با موضوع «راه های تداوم انس با قرآن»، در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی خواهران النفیسه اصفهان به بیان نکات و راهکارهای مهم برای افزایش انس با قرآن کریم پرداخت.

داور و پژوهشگر قرآنی، با تلاوت آیه ۱۷۷ سوره مبارکه بقره، به تشریح ابعاد مختلف این آیه و ارتباط آن با موضوع انس با قرآن پرداخت و گفت: ایمان به خدا، آخرت، ملائکه و کتاب، نخستین گام در مسیر انس با قرآن است.

وی همچنین به اهمیت عمل به دستورات قرآن و پرهیز از ظن و گناه اشاره کرد و گفت: زکات فقط منحصر به مال نیست، بلکه زکات علم، زکات فکر و زکات اعضا و جوارح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خانم کریم زاده در ادامه سخنان خود به نقش طلاب در ترویج قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب باید با فتح بابی نو به قرآن، مفاهیم این کتاب آسمانی را در زندگی مردم ملموس و مأنوس کنند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم به روز بودن طلاب، گفت: علمای دین که در جامعه اثرگذار هستند، همواره از زمان خود جلوتر بوده و نسبت به مردم و نیازهای آنها شناخت کاملی دارند.

خانم کریم زاده در پایان به طلاب توصیه کرد که با انس بیشتر با قرآن، خود را به نور قرآن روشن کنند و با رفتار و گفتار نیک خود، الگویی برای مردم باشند و روزانه حداقل ۵ آیه قرآن کریم را با تدبر و تأمل بخواند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha