چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
همایش هویت عصری زنان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان اعلام کرد: همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم مریم میرکریمی بیان کرد: توجه به مقام و منزلت زن ارزش‌گذاشتن به تمام اقشار جامعه است که بخش اعظم هویت خود را میراث‌دار هویت زنان در نقش‌های مختلف؛ فردی، خانوادگی و اجتماعی‌ است.

وی ادامه داد: با عنایت به رسالت حوزه‌های علمیه خواهران در تبلیغ، ترویج، تثبیت و تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی و زمینه‌سازی جهت تحقق تمدن نوین اسلامی به‌ویژه در عرصه زن و خانواده براساس قرآن کریم، سنت نبوی(صلی‌الله‌وعلیه‌وآله) و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) این همایش ملی در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان یادآور شد: این همایش از سال ۱۴۰۱با فراخوان مقاله آغاز به کار کرده و با برگزاری بیش از ده پیش نشست در مشارک با مدارس علمیه و نهادهای علمی با استقبال خوبی از سوی جامعه علمی مواجه شده است؛ سرانجام اختتامیه این همایش فاخر روز ۱۲ اردیبهشت ماه در مدرسه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار خواهد شد.

مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان گفت: در برگزاری این همایش ملی مدیریت استان گلستان، مدارس علمیه خواهران استان، نهادهای علمی، فرهنگی و اجرایی مشارکت داشته‌اند که در اختتامیه آن نیز ۳۵۰ نفر از مسئولین، مدیران، اساتید، طلاب، پژوهشگران و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان گلستان حضور خواهند داشت.

خانم میرکریمی با بیان اینکه قرائت پیام آیت الله العظمی نوری همدانی به همایش «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» از جمله برنامه های این همایش است، ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر و خانم متولیان معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی نورمفیدی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و خانم موسوی استاد حوزه و دانشگاه از سخنرانان این همایش بوده و دو تن از برگزیدگان از استان قم و گلستان به ارائه مقاله خود خواهند پرداخت.

وی افزود: این همایش دارای دو پنل علمی-تخصصی است که با حضور آقایان؛ حجت الاسلام فرج‌الله هدایت نیا، محمود حکمت نیا در نوبت عصر برگزار خواهد شد.

استاد حوزه در پایان گفت: با داوری های صورت گرفته از مجموع ۱۶۰ اثر دریافتی؛ ۱۳ اثر منتخب شده که در این همایش از آنان تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha