یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تیم فوتسال ایران

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد.

انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

پلیس اسلامی داعش به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسئول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند.بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

منبع:ایرنا

کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی به امضا رسید

منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

منبع:مهر

ایران بر بام آسیا ایستاد

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا به مصاف تایلند میزبان رفت و توانست با برتری چهار بر یک برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۴ شود.در این مسابقه مهدی کریمی، سعید احمدعباسی، علی‌اصغر حسن‌زاده و باقر محمدی برای ایران گلزنی کردند و سورنویچیان تک گل تایلند را به ثمر رساند.

منبع:ایسنا

لیون پادشاهی را تقدیم پاریسی ها کرد

شنبه شب پاری‌سن‌ژرمن مقابل لواوار متوقف شد تا قطعی شدن قهرمانیش در این هفته منوط به امتیاز از دست دادن موناکو باشد.لیون اما انتظار پاریسی‌ها را طولانی نکرد و با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل موناکو در فاصله ۳ هفته تا پایان لیگ حکم به قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن داد.به این ترتیب شاگردان انریکه به دوازدهمین قهرمانی خود در لیگ یک فرانسه رسیدند و جایگاه خود در صدر پرافتخارترین تیم‌های این کشور را تثبیت کردند. سنت اتین با ۱۰ قهرمانی در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع:ایسنا

عراق برای همجنس گرایی مجازات برید
پارلمان عراق روز یکشنبه با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.«محسن المندلاوی» رئیس پارلمان عراق شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصویب قانون مبارزه با فساد، گامی ضروری برای حفظ زیرساخت‌های ارزش‌های جامعه و مصلحت عالی کشور برای حفاظت از مردمش در برابر فراخوان‌ها به انحطاط اخلاقی و فساد جنسی است که کشورهای جهان را در بر گرفته است.

منبع:ایسنا

تخلفات اداری کاهشی شد
اسکندر آراسته رئیس گروه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری با تاکید بر استمرار آموزش به منظور پیشگیری و بازدارندگی، گفت: عدم اطلاع برخی از کارمندان از قوانین منجر به ثبت تخلفات اداری می‌شود، لذا آشنایی هر چه بیشتر کارمندان با قوانین و مقرارت جاری از بسیاری از مسائل و معضلات جلوگیری کرده و از تخلف که سرآغاز شکل‌گیری فساد است، جلوگیری می‌کند.وی برای نمونه در خصوص جهل به قانون برخی کارکنان، گفت: تاخیر در ورود و تعجیل در خروج از محل خدمت ‌ بدون مجوز و تکرار آن یک تخلف است که به زعم برخی از کارمندان موضوع ساده‌ای است و چنین تصور می‌شود که از ذخیره مرخصی سالانه کسر خواهد شد، در حالی که عدم رعایت مقررات در مورد مزبور یا غیبت‌های غیرموجه متوالی و متناوب تخلفی است که در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بررسی و منجر به صدور رای یا مجازات متناسب می‌شود.

منبع:ایرنا

نوجوان آمریکایی جشن را سیاه پوش کرد
یک نوجوان آمریکایی یکشنبه در یک مراسم خصوصی در ایالت فلوریدا اقدام به تیراندازی کرده و در جریان این تیراندازی ۱۰ تن زخمی شدند.اداره کلانتر منطقه «سمینول» فلوریدا گفت، این تیراندازی روز یکشنبه در پی مشاجره و درگیری میان مهمانان رخ داد.یکی از محافظان توانست فرد ضارب را خلع سلاح کند. ضارب یک نوجوان ۱۶ ساله است و به یک مرکز بازداشت نوجوانان منتقل شده است.وی به تلاش برای قتل، تیراندازی در اماکن عمومی و مالکیت غیرقانونی سلاح گرم متهم شده است.

منبع:ایرنا

طوفان اوکلاهاما را در نوردید
سرویس ملی هواشناسی آمریکا در مناطقی از کشور از جمله ایلینوی، ویسکانسین و تگزاس درباره وقوع گردباد، طوفان‌های شدید، باران سنگین و تگرگ به ده‌ها میلیون نفر هشدار داده‌اند.بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که اوضاع ناپایدار آب و هوایی روز دوشنبه در بخش‌های میانی آمریکا ادامه خواهد داشت.«کوین استیت» فرماندار اوکلاهما یکشنبه با اعلام «وضعیت اضطراری» مجوز آزادسازی بودجه بیشتر برای کمک به عملیات امدادرسانی را صادر کرد.طوفان و گردباد روز شنبه و یکشنبه مرکز اوکلاهما را درنوردید و بخش‌هایی از شمال غرب تگزاس، غرب میسوری و کانزاس را در بر گرفت.آژانس مدیریت بحران اوکلاهما اعلام کرد که بر اثر طوفان ده‌ها خانه نابود شده یا خسارت دیده‌اند و بیش از ۳۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

منبع:ایرنا

دانش آموزان، ایران را قهرمان جهان کردند
تیم‌ والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی‌های پیاپی و عبور از تیم‌های قدرتمندی چون آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های جهانی راه پیدا کرده بود، در ادامه بازی‌های درخشان خود و در حضور سفیر ایران در صربستان، دیدار حساسی را برابر آلمان برگزار کرد.در نهایت، تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران با کسب پیروزی مقتدرانه ۳ بر صفر مقابل آلمان به مقام قهرمانی رقابتهای دانش‌آموزان جهان دست پیدا کرد.

منبع:ایرنا

انگلیس از حادثه دریایی در یمن خبر داد
آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسئولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

منبع:ایرنا

آیین نامه نماز تصویب شد
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، از تصویب آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت خبر داد."سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت های جدیدی پیدا کرده اند.وی ، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ ها و قومیت ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

منبع:ایرنا

زنحیرکش اتوبوس بازداشت شد
مجازات سنگین درانتظار سارقان زنجیرکش در اتوبوس
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری فردی که با زنجیر به یک مسافر اتوبوس حمله کرده بود به مجرمان هشدار داد که پاسخ پلیس به آنان در برابر هرگونه ایجاد ناامنی قطعی و شدید خواهد بود. چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی با زنجیر به یک مسافر در اتوبوس بی‌آرتی حمله کرده و سپس از محل متواری شده بود.این متهم که به یکی از استان‌های غربی کشور گریخته و در یک روستا پنهان شده بود، دستگیر شد و امروز برای بازسازی صحنه به خیابان دماوند بازگشت.

منبع:شبکه خبر

بیمه بدهی داروخانه ها را داد
پرداخت بدهی سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت، پرداخت مطالبات اسفند ۱۴۰۲ در داروخانه‌های سراسر کشور را از امروز آغاز کرده است و به زودی مطالبات فروردین امسال نیز پرداخت می‌شود.محمد مهدی ناصحی افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی در اولویت سازمان بیمه سلامت است و مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات داروخانه‌ها مربوط به فروردین امسال نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

منبع:شبکه خبر

شاگردان نجاتی قهرمان کافا شدند
شاگردان جهان نجاتی با ۴ پیروزی و یک تساوی برابر حریفان خود در تورنمنت کافا، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند. اخرین دیدارتیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان در تورنمنت کافا امروز از ساعت ۱۳.۳۰ برگزار شد که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در این دیدارپرنیا رحمانی در دقیقه 66 برای ایران گلزنی کرد.گفتنی است، معصومه شکوری، ناظر داوری ایران و قرقیزستان را بر عهده داشت.ملی پوشان ایران با پیروزی برابر ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و تساوی مقابل قزقیزستان عنوان قهرمانی این تورنمنت را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرنگاران جوان

حزب الله اسرائیل را به توپ بست
مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) برای دویست و چهارمین روز متوالی به هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی در امتداد مرز لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.براساس گزارش المیادین، حزب‌الله اعلام کرد که نیروهای آن سایت‌های «رویسات العام» و «السماقه» در تپه‌های کفر شوبا اشغالی لبنان را با سلاح‌های موشکی هدف قرار داده و مستقیماً آنها را مورد اصابت قرار دادند.همچنین در بیانیه دیگری از مقاومت آمده است که نیروهای مقاومت پایگاه البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داده و مستقیماً به وی ضربه زدند.

منبع: خبرنگاران جوان

رسیدگی به پرونده گروه (ش) آغاز شد
علی صالحی دادستان تهران درباره پرونده کثیرالشاکی موسوم به گروه (ش) اظهار داشت: متهمان این پرونده با مانورهای متقلبانه اقدام به دریافت وجوه بدون مجوز در قبال پیش فروش خودرو کرده‌اند و با توجه به عدم ایفای تعهدات، ضمن ارتکاب اخلال ۶ هزار میلیارد ریالی در نظام اقتصادی کشور، مبالغ هنگفتی تحصیل مال نامشروع، پولشویی و ایراد خسارت به مالباختگان مرتکب شده‌اند.دادستان تهران افزود: این پرونده هزار و ۲۹۴ شاکی و ۴۳ متهم دارد و متهمان اصلی که ۱۶ نفر هستند با عناوین اتهامی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق دریافت وجوه بدون مجوز قانونی (در مجموع به مبلغ ۶۰۳۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال)، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی تحت پیگرد قرار گرفته اند.وی تصریح کرد: برای ۲۳ نفر از متهمان پرونده که به عنوان واسطه در جذب مشتری نقش داشته و پورسانت دریافت می‌کردند؛ به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع درخواست مجازات شده است، ضمن اینکه دو نفر از متهمان به اتهام پولشویی و دو نفر دیگر به اتهام اختفا و تصاحب صوری اموال متهمان در مرحله تحقیقات قضایی، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.دادستان تهران با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به جرایم عمده و کلان اخلال گران در نظام اقتصادی کشور، گفت: متهمان این پرونده پس از دریافت وجوه کلان از طریق مانورهای متقلبانه، گرچه ابتدا حدود ۲ هزار خودرو به مشتریان تحویل داده بودند، اما از اجرای تعهدات خود نسبت به ۲ هزار و ۷۵۴ خودروی باقی مانده سر باز می‌زنند که این موضوع موجب طرح شکایت از سوی مالباختگان و تشکیل پرونده کثیرالشاکی در مرجع قضایی می‌شود و بلافاصله تحقیقات قضایی آغاز و پرونده با ۱۲۹۴ شاکی و ۴۳ متهم با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان

کمین قسام اسرائیلی ها را از پای درآورد
گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در کمینی در خیابان السکه در منطقه المغراقه در مرکز نوار غزه گرفتار کرده است.قسام تاکید کرد که نیروهای اشغالگر در میدان مینی که با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های شلیک شده و منفجر نشده در حملات جنگنده‌های اف ۱۶ به سمت غیرنظامیان فلسطینی آماده شده بود، گرفتار شدند.پیش از این نیز، رسانه‌های عبری زبان از کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان اسرائیلی بر اثر انفجار بمب در نوار غزه خبر دادند.شبکه العربی نیز به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داده است.منبع مذکور اشاره کرد که در عملیات مقاومت در محور نتساریم ۲ نظامی اسرائیلی از لشکر ۹۹ کشته شده و ۸ نظامی دیگر زخمی شدند.

منبع:مهر

عبدلی رکورد شنا را جابجا کرد
سامیار عبدلی سریع‌ترین شناگر ایران در جریان مسابقات قهرمانی شنا آلمان رکورد ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند را جابجا کرد. شیرجه و واترپلو، سامیار عبدلی که در روزهای گذشته دوبار در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود امروز بار دیگر رکورد شکنی کرد.عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید.سامیار عبدلی پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

منبع:مهر

هیاتی از حماس راهی قاهره شد
وبگاه العربی الجدید به نقل از یک منبع آگاه بیان کرد که هیئتی از جنبش حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه دوشنبه راهی قاهره شده و با سرلشکر عباس کامل وزیر اطلاعات مصر و شماری دیگر از مسئولان مصری ناظر بر پرونده میانجی گری مصر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی حماس و مسئول بخش اسرا و شهدا در این جنبش نیز در این هیأت حضور دارد.منبع مذکور اشاره کرد که هیأت حماس قرار است در رابطه با برخی نکات ذکر شده در پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع این جنبش در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مسئولان مصری گفتگو و تبادل نظر کند و بعد از آن پاسخ نهایی خود را به مواضع اخیر طرف صهیونیستی ارائه دهد.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha