جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه مراغه گفت: سپاه شهدای بسیاری به این انقلاب تقدیم کرده و برکات خون این شهدا همچنان درخت تنومند این نظام را آبیاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه امروز در دیدار با فرماندهان سپاه مراغه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران، گفت: سپاه نقش خود را در دوران دفاع مقدس و پس از آن به خوبی نشان داد و این اواخر هم هیمنه اسرائیل را درهم شکست و گنبد آهنین اسرائیل را به لرزه درآورد.

وی سپاه را یک نهاد پاک و مقدس خواند و اضافه کرد: سپاه شجره طیبه‌ای است که امام راحل آن را با درایت و آینده‌نگری کاشت و به لطف خداوند، امروز برکات آن را شاهد هستیم.

امام جمعه مراغه ادامه داد: سپاه شهدای بسیاری به این انقلاب تقدیم کرده و برکات خون این شهدا همچنان درخت تنومند این نظام را آبیاری می‌کند.

وی افزود: ارزش سپاه فقط در نظامی بودن آن نیست بلکه نیروهای ارزشی آن در کنار نظامی بودن، به مسائل عقیدتی هم توجه خاص دارند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری این را هم مورد تاکید قرار داد که «پاسدار نباید تنها پاسدار انقلاب باشد بلکه باید پاسدار سنگرهای اسلام باشد»؛ همانطور که استاد شهید مطهری از هر فرصت یا مکان مناسبی برای ارائه مطالب استفاده می‌کرد تا شبهه‌ها را برطرف کرده و از سنگرهای اسلام دفاع کند.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های شهید مطهری هم اشاره و بیان کرد: این علامه شهید به نماز اول وقت اهتمام داشت و سعی می‌کرد آن را به جماعت برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی همچنین به فرمایش امام راحل در خصوص آثار شهید مطهری هم اشاره‌ای کرد و گفت: اگر آثار شهید مطهری نبود، ما در مراکز علمی و دانشگاه‌ها آثار دیگری در سطح آثار علمی ایشان نداشتیم.

امام جمعه مراغه این را هم بیان کرد که استاد شهید مطهری بر مبنای نیاز فکری جامعه فعالیت می‌کرد و از مصادیق آن تالیف کتاب داستان و راستان بود؛ حتی بعضی از علما معتقد بودند که ایشان باید فلسفه و بحث‌های ‌سنگین را تالیف کند اما استاد مطهری نیاز به داستان و راستان را احساس کرده بود.

وی تاکید کرد: اکنون هم شبهه‌های بسیار زیادی در افکار عمومی وجود دارد و این شبهه‌ها در فضای مجازی تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود؛ بلکه دشمنان در این فضا اعتقاد و زیربنای فکری ما را زیر سؤال برده‌اند و باید با الگوبرداری از شهید مطهری، به این شبهه‌ها پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: وظیفه و تکلیف علما، پاسداران، دانشگاهیان و اساتید در پایگاه‌ها، مدارس و مساجد باید این باشد که شبهه‌های جوانان را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: خدمت به محرومان مسئله مهمی است و یقین دارم که این جهادگران با کمترین امکانات و وسایل، بیشترین خدمت را به مستضعفان عرضه می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha