دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
1

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید خانواده‌های شهدا و ایثارگران که صاحبان این انقلاب هستند، در جریان رویدادهای کشور و نقشه‌های دشمن قرار گیرند تا در فتنه‌ها سنگر بان این انقلاب باشند نه اینکه خود نیز تحت تأثیر این فتنه‌ها قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و جمعی از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم، خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثار گران را خدمت بسیار بزرگی عنوان کرد و ابراز داشت: بنیاد شهید یک مجموعه مقدسی است.

وی افزود: وظیفه همه ما تکریم و تسهیل مشکلات زندگی خانواده شهدا و ایثار گران است و دولت محترم و بنیاد شهید نیز برای تحقق این مسئله در تلاش‌اند؛ اما میان آنچه که هست و آنچه که باید باشد فاصله وجود دارد.

یکی از اهداف دشمنان تأثیرگذاری بر خانواده‌های شهداست

امام جمعه قم با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای تأثیرگذاری بر فرزندان شهدا، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی دشمنان رفتن سراغ خانواده‌هایی است که با انقلاب گره خورده‌اند و تمام هستی و دارایی خود را برای حفظ این انقلاب فدا کرده‌اند تا بتواند نگاه آنان را نسبت به انقلاب تغییر دهد.

وی اظهار داشت: در کنار کار بزرگ خدمت رسانی مادی به خانواده‌های شهدا و ایثار گران، باید این عزیزان که صاحبان این انقلاب هستند، در جریان رویدادهای کشور و نقشه‌های دشمن قرار گیرند تا در فتنه‌ها سنگر بان این انقلاب باشند نه اینکه خود نیز تحت تأثیر این فتنه‌ها قرار گیرند.

جنگ امروز هویت ملی و مذهبی ما را نشانه رفته است

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: جنگ امروز هویت ملی و مذهبی ما را نشانه رفته است و افکار و ذهن‌ها را درگیر می‌کند. جوان به جای اینکه در مسیر برنامه‌های دینی و اعتقادی باشد، در مسیر دیگری حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نقش خانواده‌های شهدا و ایثار گران در جامعه خاطر نشان کرد: خانواده شهدا و ایثار گران باید برای جامعه متدین ما الگو بوده و بر آن‌ها تأثیر گذار باشند.

هر قدمی که در جهت رضایت‌مندی خانواده شهدا برمی‌دارید مشمول دعای شهدا می‌شوید

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم صیانت فرهنگی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بیان داشت: صیانت از خانواده شهدا، صیانت از خون شهداست و هر قدمی که در جهت رضایت‌مندی خانواده شهدا بر می‌دارید مشمول دعای شهدا می‌شوید و زندگی شما پر از خیر و برکت خواهد شد.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم گزارش مختصری از عملکرد این سازمان در سال گذشته ارائه کرد.

بیش از ۲۲ هزار مورد سرکشی از خانواده‌های شهدا، حدود ۲۵ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، اردوهای سیاحتی و زیارتی، ۱۷۲۰ مراسم و یادواره، اعطای ۶۹ میلیارد تومان وام ضروری، اعطای ۶۹۰ میلیارد تومان وام مسکن، واگذاری زمین به حدود ۲ هزار نفر از جامعه ایثار گری و احراز پرونده جانبازی بیش از هزار نفر، از سر فصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha