یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
شهید مطهری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قم گفت: نفی نقش مادری و بی‌ارزش خواندن آن توسط نظریه پردازان جریان فمینیسم، ظلم بزرگی در حق همه زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم راضیه علی اکبری در نشست علمی-پژوهشی با موضوع «پاسخ به شبهات فمنیستی از دیدگاه شهید مطهری» که به میزبانی مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد و با مشارکت مدارس علمیه فاطمه معصومه(س) رهنان، فاطمه الزهرا(س) ورزنه، و فاطمه الزهرا(س) نایین، به صورت برخط در سامانه سیما برگزار شد، با اشاره به نفوذ افکار فمنیستی در بین دختران و بانوان جامعه، به تبیین دیدگاه شهید مطهری در خصوص این موضوع پرداخت.

استاد حوزه با بیان اینکه متاسفانه عقاید فمنیستی که حول محور اومانیسم و مادی گرایی شکل گرفته در بین دختران و بانوان جامعه نفوذ کرده، اظهار داشت: این تفکر باعث شده بسیاری از دختران بر این باور باشند که تا همه امکانات زندگی برای آنان فراهم نباشد، ازدواج نکنند و یا پس از ازدواج تمایلی به فرزندآوری نداشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قم، با برشمردن برخی عقاید فمنیست‌ها در مورد مسائل زنان، از جمله پرهیز از ازدواج و فرزندآوری، بی ارزش خواندن وظیفه خانه داری و کسب حقوق مشابه با مردان در جامعه، به توضیح دیدگاه شهید مطهری در این زمینه پرداخت.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مادری در جامعه و با اشاره به تقدس و احترام جایگاه مادر در همه ادیان الهی، گفت: نفی نقش مادری و بی‌ارزش خواندن آن توسط نظریه پردازان جریان فمینیسم، ظلم بزرگی در حق همه زنان است.

علی اکبری با بیان اینکه شهید مطهری دیدگاهی جامع و کامل در مورد مسائل زنان ارائه می‌دهد، ابراز کرد: شهید مطهری معتقد بود که مادر با پرورش نسل سالم، تاثیرگذارترین نقش را در اجتماع ایفا می‌کند و پایه و اساس جامعه سالم بر وجود مادران فرهیخته و ایثارگر بنا می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha