یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حمایت از دانشجویان آمریکایی

محمدصادق خرسند تصریح کرد: در حال حاضر شورش نخبگان ضد صهیونیسم به پدیده ای جهانی تبدیل شده است.

دکتر محمدصادق خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تحولات گسترده جهانی در حمایت از مظلومیت مردم غزه اظهار داشت: این روزها اخباری که از دانشگاه های آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا و سایر مراکز علمی غربی به دنیا مخابره می شود، رشد علمی یا آمار اختراعات آن ها نیست، بلکه خبرهای مربوط به اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید این دانشگاه ها ضد جنایت های جنگی و نسل کشی رژیم صهیونسیتی است که با سرکوب شدید پلیس مواجه شده است.

وی افزود: بی تردید انتشار تصاویر و فیلم های ضرب و شتم و دستگیری وحشیانه دانشجویان و اساتید معتبرترین مراکز علمی جهان برای کشورهایی که ادعای حقوق بشری آنان گوش فلک را کر کرده است، وجه خوشایندی ندارد.

خرسند همچنین گفت: پس از خودسوزی "آرون بوشنل"، افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا در اعتراض به کشتار بی رحمانه زنان و کودکان فلسطینی، این بار شعله های خشم و نفرت از جنایت های این رژیم در دانشگاه های کشورهای غربی شعله‌ور شده است؛ اعتراضاتی که نوید دهنده یک بیداری جهانی در برابر نسل کشی اسرائیل و حامیان آن است و به طور قطع افسار این رژیم کودک کش را خواهد کشید.

پژوهشگر مسائل سیاسی با بیان این که جهان دیگر برای صهیونیست ها به تاریخ قبل از ۷ اکتبر باز نخواهد گشت، خاطرنشان کرد: دو ضربه مهلک امنیتی از محور مقاومت یکی توسط حماس در ۷ اکتبر و دیگری توسط ایران در ۱۴ آوریل، نفس های رژیم اشغالگر را به شماره انداخته است. وی بیان داشت: تصاویر دردناک برخورد با جامعه علمی آمریکا و سایر دانشگاه های غربی که با حضور مسلحانه پلیس و گارد ضد شورش در محوطه این مراکز علمی رخ داده، بیش از هر چیزی نشانگر مقدم بودم منافع اسرائیل بر منافع ملی این کشورها است.

وی در خاتمه افزود: نمی توان از نظر پنهان داشت که همین کشورهای مدعی حقوق بشر بر سر کوچکترین مسائل داخلی کشورهای غیر همسو چه بلوایی راه می اندازند، از این روست که فضای حاکم بر روابط بین الملل را باید فضای واقع گرایی و قدرت عنوان کرد. فضایی که در آن فقط زبان زور تنها زبان قابل ترجمه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha