یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
1

حوزه/ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در قالب اجرای ۳۸۰ برنامه در دهه کرامت به دنبال تبیین و ترویج شادی مؤمنانه در جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، عبدالحمید طالبی در حاشیه برگزاری نشست خبری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در دهه کرامت امسال با شعار «با شما سربلندیم»، براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سه محور مشارکت‌های مردمی، امید و ایمان، ارتباط و همدلی اجتماعی و ارتباط بین مردم و جایگاه امامت، برنامه‌هایی را فراهم دیده‌ایم.

وی اظهار کرد: با کمک اعتاب مقدسه حضرت معصومه(س)، احمد بن موسی(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد مقدس جمکران، شورای هماهنگی تبلیغات و وزارت ارشاد، برنامه‌های هماهنگی را در سراسر کشور در دهه مبارکه کرامت برگزار خواهیم کرد.

طالبی با بیان اینکه دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت می‌باشد، ابراز کرد: آستان قدس رضوی بیش از ۳۸۰ برنامه را در بخش‌های مختلف برای مجاوران و زائران و مخاطبان در سراسر کشور و مشهد مقدس برنامه ریزی کرده که بارزترین و مشخص‌ترین فعالیت در حوزه علمی، کنگره جهانی حضرت رضا(ع) است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: بعد از آن حرکت مردمی ۱۷ ساله تحت عنوان "کاروان‌های زیر سایه خورشید" برگزار می‌شود که از ۳۱ استان ۶۳ هیئت در بیش از ۲۳۰۰ نقطه شهری خادمان با پرچم مقدس حضرت رضا (ع) از مشهد حرکت می‌کنند و با یک پیوست فرهنگی یک زیارت از دور را برای عاشقانی که در این ایام توفیق حضور در مشهد را ندارند اجرا می‌کنند، همچنین در ۱۲ کشور هم هیئت‌هایی به این منظور اعزام می‌شوند.

طالبی، اختتامیه برنامه گنجینه مهر در قالب امتداد اجتماعی زیارت، رونمایی از تازه‌های نشر رضوی، اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور و بازآفرینی موزه قرآن کریم در حرم مطهر بعد از ۴۰ سال را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: خدمات مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی توسط کانون‌های خدمت در سراسر کشور انجام می‌شود که بارزترین آن تجهیز و تحویل ۵۵۰ چاهک آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان است.

وی ابراز کرد: امیدواریم آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوعی که در دهه کرامت در سراسر کشور اجرا می‌کند یک شادی مؤمنانه‌ای را با پیوست فرهنگی و علمی تقدیم عاشقان اهل بیت (ع) و حضرت رضا (ع) بنماید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha