دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
ساوه

حوزه/نشست پژوهشی با موضوع عزت نفس و جلوه های نورانی آن در تربیت اخلاقی طلبه تراز در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،پیش از ظهر امروز نشست پژوهشی با موضوع عزت نفس و جلوه های نورانی آن در تربیت اخلاقی طلبه تراز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حق پرست در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حق پرست بیان کرد: موضوع عزت نفس موضوعی ظاهرا تکراری است ولی انسان دائما به آن نیاز دارد .
وی در تعریف عزت نفس گفت: انسان نسبت به داده های خویش باور داشته باشد و آنها را پرورش دهد و نه تنها خود بلکه افراد دیگری که با او در ارتباط هستند به داشته های ( اعتقادی، عاطفی، اخلاقی، اجتماعی، فکری، فرهنگی ) خویش دعوت کند.
حجت الاسلام و المسلمین حق پرست در ادامه در تعریف طلبه تراز افزود : طلبه ای که بر قله شامخ ایستاده و دیگران را نیز به این قله دعوت می کند.
وی تصریح کرد : طلبه انقلابی تراز، انسانی است که کمبودها و تنبلی ها و ... را از ذهن و زندگی خود حذف نموده و بجای آن خوبی ها، ارزش ها و فکرهای درست و سالم را جایگزین کند و دیگران را نیز به آن دعوت کند.
این استاد حوزه خاطر نشان ساخت :یک طلبه باید بداند اهمیت داشتن عزت نفس برای چیست و اینکه چگونه عزت نفس را در خود ایجاد کند.
وی اظهار داشت :تمام حرکات و تکاپوهای انسان در پرتو عزیز داشتن نفس خویش است چنان چه خود را ذلیل ببیند حرکت نمی کند عزت نفس وقتی بالا می رود که به آنچه خدا داده یا عطا کرده شاکر باشد. اگر عزت نفس نباشد معلوم نیست نسل آینده چگونه تربیت شود و در میان طلاب شبهاتی که از سمت دشمن وارد می شود او را جذب خود ننماید.
حجت الاسلام و المسلمین حق پرست در پایان ادامه داد : منشا عزت نفس باید الهی باشد تا نفس انسان او را به سقوط و سرنگونی نکشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha