دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1155551
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
جلسه امر به معروف و نهی از منکر مدرسه علمیه خواهران خوی

حوزه/ دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوی با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمن تغییر سبک زندگی است، گفت: تغییرات سبک زندگی در نوع کنش‌های غیر متعارف بی تأثیر نبوده و عدم توجه به ابعاد اخلاقی در جامعه موجب انحرافات می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرتضی عباسلو امروز در جلسه آمرین به معروف و ناهیان از منکر مدرسه علمیه الزهراء(س) خوی که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) در تبیین امر به معروف و نهی از منکر، به تشریح رویکرد جدید امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پرداخت و اظهار داشت: از این به بعد باید به جنبه ایجابی این فریضه پرداخته شود تا جنبه پیشگیری داشته باشد، عفاف و حجاب تبدیل به مسئله‌ای سیاسی شده و این امر نشان از تأثیر زنان در امور جامعه دارد، نه‌فقط در ایران بلکه در طول تاریخ و در همه جوامع نیز این مهم مشهود است.

وی ادامه داد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صرفاً در عفاف و حجاب خلاصه نشده، بلکه از منظر رهبر معظم انقلاب ۵ منکر بر طبق اولویت، یعنی فقر و بیکاری، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و اخلاقی در برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوی تصریح کرد: باید فلسفه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مورد بررسی قرار گیرد گه هدف از آن اصلاح امور جامعه می‌باشد و این امر تا صورت نگیرد نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. مانند قیام امام حسین(ع).

وی عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مانند نماز واجب است، پس باید احکامش را بیاموزیم تا صحیح انجام دهیم، باید بدانیم چه مراتبی دارد و چه نوع واجبی است؟ عینی است یا کفایی، اگر کفایی است تحت چه شرایطی؟ و مراتب آن اگر بررسی نشود شکل درستی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مساله دیگر مهارت‌های هشت‌گانه امربه‌معروف است که برای رسیدن به نتایج مطلوب مهارت‌های لازم آن باید فرا گرفته شود.

عباسلو، با اشاره به شکل‌گیری شخصیت در دوران نوجوانی و حساسیت آن و کسب مهارت‌های زندگی در این دوران، ابراز کرد: با اجرای طرح نور در کشور، امربه معروف شکل واقعی به خود گرفته و لازم است تا نظم و انضباط و برخورد قانونی توأم باشد تا مؤثر واقع شود.

وی گفت: مشکل حجاب خواهران باید به دست خود خواهران حل شود، اهمیت آموزش بسیار بالاست و در صورتی ارزشمند است که منجر به یادگیری شود، ادعا و عمل به‌دلیل در نظر نگرفتن واقعیات و شرایط جامعه نسبت معکوس دارند.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوی بیان کرد: امربه‌معروف از جهاد سخت‌تر است، پس باید علاقه و اطلاعات بالا داشته باشیم و با تقویت بنیه‌های دینی و مذهبی خودمان، به صورت منسجم و تشکل در این مسیر قدم برداریم.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمن تغییر سبک زندگی است، اظهار کرد: تغییرات سبک زندگی در نوع کنش‌های غیر متعارف بی تأثیر نبوده و عدم توجه به ابعاد اخلاقی در جامعه موجب انحرافات می‌شود که در این مسئله فضای مجازی نقش اساسی و راهبردی دارد و باید نسل جوان با سواد رسانه‌ای آشنا شوند.

عباسلو مطالبه‌گری درست و صحیح را از راه امر به معروف دانست و تأکید کرد: از مهم‌ترین وظیفه‌های ما، مطالبه‌گری از مسئولین است و باید در این مسئله ضعف‌ها و قوت‌ها را با انصاف ببینیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha