دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سیده معصومه طباطبایی

محقق و پژوهشگر حوزه خواهران گفت: تأسی به سیره حضرت معصومه(س)، لازمه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

سیده معصومه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: بعد از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگوی زنان و دختران در راستای حفظ حیا و عفت است و امیدواریم همه بانوان و دختران جامعه در زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی خود به این بزرگان تأسی بجویند.

وی افزود: ما به منظور ترویج عفاف و حجاب در وهله نخست می بایست بحث حیا را در جامعه نهادینه کنیم چرا که بدون احیای حیا، به نتیجه مورد نظر در این خصوص دست نمی یابیم.

وی همچنین ادامه داد: البته حیا هم در مورد زنان قابل توجه است و هم مردان چرا که ناظر به نگاه، پوشش، عملکرد و رفتار آنان است که امیدواریم در این رابطه مردم، خانواده ها، مسئولان و رسانه ها حساسیت و دغدغه مندی لازم را داشته باشند.

محقق و پژوهشگر حوزه خواهران خاطرنشان کرد: از دیگر الزامات در این راستا، معرفی الگوهای موفقی است که ضمن رعایت عفاف و حجاب توانسته اند به موفقیت های ارزشمندی در عرصه های گوناگون دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: متأسفانه گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته طوری در رسانه ها و فضای مجازی القا می شود که گویا حجاب مانع موفقیت دختران و زنان جامعه ماست و حال آن که حقیقتاً این گونه نیست. در این خصوص ما باید با استفاده صحیح از ابزارهای هنری و رسانه ای، زیبایی های حجاب و آثار و برکات آن را نشان داده و در تبیین این مسایل بکوشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha