دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام عدیده و جشن روز دختر

حوزه/ حجت الاسلام عدیده گفت: اخلاص، پاکدامنی و ایثار از جمله ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) بوده است که امروزه باید مورد توجه دختران ما قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، حجت الاسلام محمد عدیده امروز در مراسم جشن دهه کرامت در جمع دانش آموزان دختر مدارس شهرک سازمانی این منطقه، الگو برداری از شخصیت برجسته حضرت معصومه(س) را تنها راه رسیدن به زندگی سعادتمند دانست و اظهار داشت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر، فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بهتر این بانوی ارجمند است.

وی افزود: مهمترین هدف از نامگذاری این روز، ترویج و تقویت ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی آنان با تکیه بر فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) به ویژه سیره و زندگی حضرت معصومه(س) است.

وی با بیان اینکه اسلام نسبت به مقام دختر و زن، جایگاه والایی قائل است، عنوان کرد: در کشورهای غربی نگرش جنسی و مادی به دختر و زن وجود دارد و هر چند شعار آزادی و تساوی زن و مرد را سر می‌دهند، اما در حقیقت حقوق زنان و دختران نادیده گرفته می‌شود.

حجت الاسلام عدیده با اشاره به اینکه، دختران پاک‌ترین و معصوم‌ترین عضو جامعه بشری هستند، اظهار کرد: با نامگذاری روز میلاد پربرکت حضرت معصومه(س) و گرامی داشت این روز به عنوان روز دختر، مقام دختر تبلور بیشتری یافته است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق، با تأکید بر اینکه دختران امروز مادران نسل آینده هستند، خاطرنشان کرد: دختران جامعه ما باید در سبک زندگی خود از راه و روش زنان پاک دامن و بزرگی همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) الگوبرداری نمایند.

در پایان این جشن از دخترانی که اسامی آنها فاطمه و معصومه بود، تجلیل شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha