دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر / دیدار اعضای ستاد نوسازی مدارس با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در نشست راهبری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان و حوزه‌های علمیه کشور گفت: در طول تاریخ حوزه های علمیه روزگاری که اینقدر موج و پیشرفت باشد نداشته ایم و همه این ها حاصل انقلاب اسلامی می باشد که برآمده از حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست راهبردی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان و حوزه‌های علمیه کشور، با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان و همچنین مدیران و معاونین حوزه های علمیه سراسر کشور شب گذشته در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در این نشست گفت: با عنایات الهی دومین جلسه مشترک مدیریت حوزه های علمیه با مدیریت حوزه علمیه خراسان را برگزار می کنیم و بنده هم حقیقتا از تلاش ها و اقدامات ارزنده همکاران ارزشمندمان در حوزه علمیه خراسان تقدیر کنم و خدا را بر حضور و راهبری مدیر حوزه علمیه خراسان شکر می کنیم.

وی با بیان این که اخیرا در دیدار اعضای شورای حوزه خراسان با رهبر انقلاب، نقل شد که رهبر معظم انقلاب از مدیر حوزه علمیه خراسان تمجید نموده اند که این نشان از ظرفیت ها، توانمندی ها و قابلیت های ایشان و همکاران خدومشان در مجموعه حوزه علمیه خراسان دارد، ابراز کرد: این تمجید نشان دهنده ظرفیت و استعداد این مجموعه است.

مدیر حوزه های علمیه، مدرسه علمیه عالی نواب را علم برافراشته در خطه خراسان دانست و خاطرنشان کرد: شاید قریب به صد سال قبل پدر ما میرزا جعفر خان در نواب بودند و ده سال در حوزه خراسان و مشهد تحصیل کردند و ادبیات قوی داشتند، احوال ایشان در زیارت احوال فوق العاده ای بود و از این جهت مدرسه نواب مهد علما و بزرگان زیادی است.

آیت الله اعرافی ضمن اشاره به شرائط حساس و خطیر امروز حوزه های علمیه سراسر کشور، اظهار داشت: امروز در عصر و روزگاری هستیم که رسالت حوزه های علمیه سنگین و دشوار است و شاید در طول تاریخ حوزه های علمیه روزگاری که اینقدر موج و پیشرفت داشته باشد نداشته ایم و همه این ها حاصل انقلاب اسلامی می باشد که برآمده از حوزه است.

وی ادامه داد: آفاقی که با تحقق انقلاب اسلامی به روی حوزه گشوده شده، امکاناتی که در اختیار حوزه های علمیه قرار گرفته و ظرفیت هایی که پدیدار آمده است، همه و همه از جمله نعمت های بی کران الهی و ظرفیت های بی نظیر و بی پیشینه در تاریخ حوزه های علمیه شناخته می شود و از جمله درخشش ها و تجلیات حوزه در عرصه بین الملل است.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: مشکلات عصر جدید برای روحانیت مشکلات طاقت فرسا و کمرشکنی است و مردان مجاهد و عالمان بزرگی می طلبد که اگر نباشند از این دست‌اندازها و مخاطرات، عبور سخت و دشوار است.

آیت الله اعرافی با بیان این که می بایست همه حس کنیم صف به صف در یک سنگریم، گفت: آنقدر کار فراوان است که در این زمینه نیاز به تشکیک مساعی و هم اندیشی و هم افزایی در مسیر آرمان های بزرگ اسلام وجود دارد و امیدواریم خداوند متعال ما را در این مسیر کمک و یاری نماید و از این جهت مسئولیت ما سنگین و حساس است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha