دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نشست راهبردی ستاد همکاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، در نشست راهبری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان و حوزه‌های علمیه کشور گفت: این دو حوزه مبارک در سال‌ها مجاهدت عالمان، توانسته‌اند به غنا و عمق فراوانی دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، نشست راهبردی ستادهمکاری‌های حوزه علمیه خراسان و حوزه‌های علمیه کشور، با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان و همچنین مدیران و معاونین حوزه های علمیه سراسر کشور شب گذشته در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در این نشست گفت: خدا را شاکریم توفیق برگزاری دومین جلسه بررسی زمینه های همکاری این دو حوزه مبارکه را فراهم آورد و مقرر شد طرفین نقشه راهی آماده کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و بر این اساس، امروز در این جلسه توانستیم دورهم جمع شویم و مسئله را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که وقتی دو حوزه از نظر سیاستگذاری و مدیریت مستقل هستند، باید اموری را که بین دو حوزه وجود دارد، از طریق تفاهم نامه و نقشه راه دنبال کنند و ضرورت مطلب هم مسلم است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز در دوره ای به سر می بریم که عِده فراوان نیست اما نیازها و مطالبات از حوزه های علمیه فراوان می باشند، خاطرنشان کرد: لذا ضرورت همکاری، هم افزایی، به اشتراک گذاری تجارب و اینکه همه ظرفیت ها در همه جا احصاء شوند و در خدمت اهداف مقدس حوزه های علمیه قرار بگیرد، ضرورت بی بدیلی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط افزود: این همکاری و هم افزایی از ضرورت هایی است که کسی نسبت به اصل آن شبهه ندارد همچنانی که بین دو حوزه علمیه خراسان و قم نیز از قدیم نیز همکاری ها وجود داشته و بسیاری از زمینه ها هست که می شود همکاری ها در بستر آن ارتقا یابد و همه ظرفیت ها را پای کار آوریم.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به شخصیت وارسته و فرزانه آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، عنوان کرد: امروز در سطح حوزه های علمیه کشور شخصیت بزرگواری قرار دارند که عالم، خدوم، انقلابی، بصیر و دلسوز می باشند و نمی توان به آنچه عقیده نداریم شهادت دهیم اما به واقع باید گفت ایشان انصافا شخصیتی هستند که از نظر حقیقی و حقوقی ظرفیت والا دارند و فرصت بزرگی برای خدمت به حوزه از این جهت فراهم است.

وی با بیان این که امیدواریم بتوان در این دوران همکاری قوی و عمیق بین این حوزه مبارکه رقم بزنیم و اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است، گفت: امیدواریم این جلسات برکات فراوان داشته باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha