دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نشست راهبردی

حوزه/ مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان در نشست راهبری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان و حوزه‌های علمیه کشور گفت: انعقاد تفاهم نامه حوزه های علمیه قم و خراسان به مفهوم همفکری و هم افزایی در ترسیم نقشه راه جدیدی از تفقه و تبلیغ و اقامه دین نسبت به آینده جهان اسلام، در مقیاس آمادگی ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست راهبردی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان و حوزه‌های علمیه کشور، با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان و همچنین مدیران و معاونین حوزه های علمیه سراسر کشور شب گذشته در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزائی، مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان در این دیدار با بیان که حوزه علمیه خراسان در حال حاضر ۴۰ هزار طلبه و ۳ هزار استاد برادر و خواهر دارد، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر بیست هزار طلبه در حال تحصیل می باشند و در مدت اخیر برای توسعه همکاری های دو حوزه تفاهم نامه ای منعقد شد.

وی ادامه داد: البته انعقاد تفاهم نامه حوزه های علمیه قم و خراسان به معنای نبود رفت و آمدهای علمی به این دوشهر برای تحصیل و یا عدم ارتباط با خدمات علمی در گذشته نیست بلکه به مفهوم همفکری و هم افزایی در ترسیم نقشه راه جدیدی از تفقه و تبلیغ دین و تامین تدین و اقامه دین نسبت به آینده جهان اسلام آن هم در مقیاس آمادگی ظهور است.

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان با بیان این که حوزه علمیه بدون نگاه به آینده و بهره مندی از تجربه گذشته نمی تواند به ماموریت خود به درستی عمل کند، خاطرنشان کرد: در برهه زمانی حاضر بدون توجه به کلان موضوعاتی مانند همیاری انسان و ماشین، دیجیتالی شدن، شهرنشینی، عصر مهارت محوری و کارآفرینی، ساختارشکنی و تغییرات جمعیتی نمی توان در آینده تأثیرگذار بود و برای اثربخشی باید حتما به مجموعه تجارب گذشته نظر داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میرزائی با بیان این که ماموریت این تفاهم نامه با سایر تفاهم نامه هایی که هر یک از دو حوزه با سایر سازمان ها و نهادها دارند متفاوت است، ابراز کرد: در اینجا می بایست از فرصت مغتنم دو مدیر همدل و همراه و مصمم و بین المللی در دو حوزه علمیه خراسان و قم استفاده نمود تا گامی فراتر نهاده شود.

وی با بیان این که نیازمندی دو حوزه به این تعامل و تفاهم هم برای ارتقاء و هم برآوردن نیاز حاکمیت و مردم امری بدیهی است، تصریح کرد: از این جهت ارتباط و تعامل با مدیران و معاونان و روسای دفاتر و مراکز حوزه های علمیه کل کشور ماموریت ما را دوچندان نموده است و می بایست از ظرفیت تراث کهن که سرمایه بزرگی می باشد نیز استفاده نمود.

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان در پایان به ارائه گزارشی در بحث عملیاتی کردن تفاهم نامه منعقد شده میان دو حوزه و تبیین و اجرائی سازی برنامه راهبردی ۵ ساله حوزه علمیه خراسان ارائه داد و نسبت به اهمیت کار و تهیه نقشه راه و برنامه منسجم و مدونی که بتواند در طراز دو حوزه کهن قم و خراسان باشد نکاتی را ارائه نمود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha