دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
محمد جواد نظافت

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: انقلاب و جمهوری اسلامی افتخار دارد تشکلیش مردمی بوده و همه چیز با رأی مردم شکل گرفته است و بقای آن نیز قطعا با همین حضور و همراهی مردم ممکن خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به تبیین ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداخت و گفت: خداوند متعال در آیه ۵۸ سوره نساء چنین می فرماید که « إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَیٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا» یعنی خداوند در قران امر می کند که امانت را به اهلش بدهد.

وی این امانت را پست هائی دانست که مسئولان برعهده می گیرند و تصریح کرد: این مسئولیت ها امانت است؛ این امانت توسط رای مردم انتخاب می شود و ما به امر خدای متعال توسط این برگه های رای امانت را به اهلش واگذار می کنیم تا نتیجه بدهد و در مجموعه نظام جمهوری اسلامی موثر و ثمربخش باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که انقلاب و جمهوری اسلامی افتخار دارد تشکلیش مردمی بوده است، خاطرنشان کرد: از افتخارات جمهوری اسلامی برپایی آن با رای مردم و نه از طریق کودتا بوده است و مردم همه آمدند تا این رژیم ۲۵۰۰ ساله را برکنار کردند و همه چیز با رای مردم شکل گرفته است و بقای آن نیز با همین است.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که حتی اگر امیرالمؤمنین(ع) باشند اما مردم پای کار حضور نداشته باشند کاری از پیش نمی رود، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن چنین می فرماید که انبیاء را فرستاد تا مردم عدالت را اجرا کنند و همه باید در این زمینه به کمک بیایند تا عدالت در سطح جامعه اسلامی به اجرا درآید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha