دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ دیدار علما و طلاب با حضور رییس جمهور در مدرسه فیضیه

حوزه/ درب ورودی روحانیون و طلاب از مدرسه عالی دارالشفاء و بانوان طلبه هم از درب مدرسه فیضیه بود. بعد از نشان دادن کارت دعوت و طلبگی و بازرسی های معمول، وارد مدرسه فیضیه یعنی همان مکان دیدار با رئیس جمهور می شدی.

خبرگزاری حوزه/ مدرسه فیضیه، خاستگاه انقلاب به وقت ۱۸ و ۱۴ دقیقه عصر ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان رئیس جمهور بود. مسئولین، روحانیون و طلاب خودشان را ساعت ۱۶ به این مکان رسانده بودند.

برای حضور در این دیدار لازم بود از قبل اسمت را در کارتابلی که مسئولین تعیین کرده بودند، می نوشتی، تا کارتی صادر می شد.

درب ورودی روحانیون و طلاب از مدرسه عالی دارالشفاء و بانوان طلبه هم از درب مدرسه فیضیه بود. بعد از نشان دادن کارت دعوت و طلبگی و بازرسی های معمول، وارد مدرسه فیضیه یعنی همان مکان دیدار با رئیس جمهور می شدی.

۲۰۲۴۰۵۰۹۱۹۰۶۳۵__U3A1451.JPG

در داخل مدرسه فیضیه شخصیت‌هایی مانند اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم قم در شورای اسلامی، استاندار، بعضی از اعضاء شورای عالی حوزه حوزه حضور داشتند.

روحانیونی هم بودند که به دنبال پیدا کردن تکه کاغدی برای نوشتن دردلها و نگرانی ها در بحث اقتصادی به رئیس جمهور بودند، بعضی از این طلبه ها دو نفری و بعضی ها سه نفری در مدرسه فیضیه نشسته بودند و با دقت می نوشتند، به جمع سه نفری نزدیک شدم، یکی از این ها تا متوجه حضورم شدم، به رفیقش اشاره کرد و دست نوشته اش را زود جمع کرد، ولی به او گفتم خبرنگارم و مانند شما طلبه، هدف ما این است دغدغه روحانیت را نسبت به تورم، معیشت مردم و مسائل فرهنگی به جامعه منتقل کنیم که حوزه و روحانیت همواره با مردم است و هیچ وقت از آنها جدا نمی شود. با این صحبت ها یکی از آنها اعتماد کرد و گفت، امروز مهمترین نگرانی ما مسئله معیشت و گرانی است. مردم از دولت انقلابی می خواهند این مشکلات حل و فصل شود.

روحانی پیرمردی را دیدم که در یک دست عصا و دست دیگرش را به رفیقش تکیه داده بود و از چهره اش معلوم بود که به زحمت خودش برای دیدار به مدرسه فیضیه رسانده. رفتم جلو، سلام و احوال پرسی کردم، پرسیدم، حاجی اگر رئیس جمهور را از نزدیک ببینی، چه حرف هایی بهش می زنی، حاج آقا در حالی که عصا در دست داشت، گفت بچه جون، اگر این فرصت را به من بدهند و ایشان ببینم، از مشکلات مردم در بحث معیشت، نبود مراکز و پزشکان تخصصی برای بیماران خاص خواهم گفت. این بیماران به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب مجبورند یا درد را تحمل کنند و یا در همین قم پیش پزشکان دیگری بروند که ارتباط چندانی با بیماری آنها ندارند.

رئیس جمهور در بخشی از صحبت هایش به مسئله رشد اقتصادی، مبارزه با تورم و مسکن اشاره کرد که در این رابطه از روحانیون سؤال پرسیدم چه قدر رئیس جمهور در این بخش ها موفق بودند که بعضی از روحانیون منتقد جدی در بحث تورم بودند و معتقد بودند که لازم است که مردم ثمره آن را در سرسفره هایشان ببیند، بعضی معتقد بودند اگر رشد اقتصادی و مبارزه با تورم وجود دارد باید برای مردم در واقع هم عینیت داشته باشد.

روحانی دیگری هم به درستی و با حساسیت خاصی وارد بحث مسکن و مسئله خودرو شد و معتقد بودند، دولت مردمی آقای رئیسی در بحث مسکن توانسته با وجود همه مشکلات گام هایی بردارد. او گفت باید بدانیم که اگر ساخت مسکن در کشور احیاء شود بسیاری از مشکلات کشور مانند اشتغال جوانان و معیشت مردم هم حل و فصل می شود، این مسئله الان به جاهایی رسیده، اما در بحث خودرو معتقد بود که زور دولت به غول های خودروساز نمی رسد و خودروسازان کام مردم را نسبت به سایر عملکرد دولت انقلابی تلخ می کنند چرا که مردم الان با این گرانی افسار گریخته در بحث خودرو قدرت خرید ندارند، الان تقاضا برای خرید بالا است اما تولید از سوی خودروسازان به بهانه های مختلف کم است و همین سبب تورم و گرانی شده است. از سوی این صنعت به رسالت خودشان در قبال طرح مادرانی که فرزند سوم و چهارم می آورند و لازم است به آنها خودروی داده شود، هم عمل نمی کنند و دولت هم در این رابطه نتوانسته قدمی بردارد.

۲۰۲۴۰۵۰۹۱۷۳۳۲۵__U3A1026.JPG

در حالی که ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه را نشان می داد، رئیس جمهور از حضور گرم علما و روحانیت و مردم در مدرسه فیضیه و میدان آستانه تقدیر و تشکر کرد و با اعلام این خبر گفت: در ۱۰ سال گذشته کشور رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته است اما در سال اول این دولت ۴ درصد، سال دوم بیش از ۴ درصد و سال سوم شاهد رشد بیشتر از ۶ درصدی اقتصاد در کشور هستیم، ترانزیت کشور نسبت به سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته و در این جنگ اراده‌ها اثبات کردیم که می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را به شکست بکشانیم.

رئیس جمهور به مسئله سند ۲۰۳۰ هم گریزی زد و گفت: ما در ابتدای دولت خودمان با این سند مخالفت کردیم و اجرای سند ۲۰۳۰ رادر کشور لغو کردیم. در صحن سازمان ملل گفتم ما در کشورهای خودمان سندهای بسیار محکم و خوبی داریم که مبتنی بر فرهنگ و آداب و سنن ما است و به نسخه های که دیگران برای ما می نویسند که با فرهنگ و آداب ما و دین ما مطابقت ندارد و در تضاد است، نیازی نداریم.

فیضیه به وقت ۱۸ و ۱۴ عصر

در مدرسه فیضیه افرادی هم بودند که نامه های طلاب را جمع می کردند و این افراد می گفتند، همه این نامه ها به دقت خوانده می شود.

در ابتدای این مراسم بعضی از مسئولین حوزه به بیان نظرات حوزویان پرداختند.

بیرون درب مدرسه عالی دارالشفاء هم افرادی تجمع کرده بودند در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند و از رئیس جمهور مردمی می خواستند نسبت به مسئله حضور زنان در ورزشگاه ها رسیدگی و تجدید نظر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha