دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
جوانی جمعیت

حوزه/ رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آینده خوشایند نیست و تغییر وضعیت ضروری است، طبق تحقیقات دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تولد و ازدواج کمتر شده و جدا کردن فرزندان از خانواده نیز بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین ندیمی مدیرعامل موسسه اندیشه مسطور و معاون آموزش مجمع ملی فعالان جمعیت در مراسم اختتامیه جایزه ملی جوانی جمعیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: بحران جمعیت در کشورهای اروپایی بیش از ۱۰۰ سال طول کشید، اما ما در مدتی بین ۲۰ تا ۳۰ سال دچار این بحران می‌شویم و تفاوت ما این است که کشورهای اروپایی مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشتند و ما موقعی دچار این بحران می‌شویم که اقتصاد بیمار داریم.

وی افزود: اگر بخواهیم امروز از این بحران عبور کنیم باید از این ظرفیت عظیم مردمی کنشگران و حلقه‌های میانی جامعه استفاده کنیم و هرگاه توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم، از بحران عبور کرده‌ایم.

پروفسور محمد اسماعیل اکبری رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اظهار کرد: حکمران فقط خداوند است، چه چیزی باید دستورالعمل مکتوب خدا باشد و چه کسی باید آن را اجراکند؟

وی خاطرنشان کرد: آینده خوشایند نیست و تغییر وضعیت ضروری است، طبق تحقیقات دانشگاه جامع امام حسین(ع)، میزان تولد و ازدواج کمتر شده و جدا کردن فرزندان از خانواده بیشتر شده است.

رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ضعیف کردن خانواده با سه مولفه تحت عنوان منشور سازمان ملل اجرا می‌شود، گفت: نخست عدم ایمان به غیب، دوم نابودی خانواده به نحوی که هیچ فیلسوفی در دنیا در ۴۰۰ سال گذشته نبوده که برای نابودی خانواده بیان فلسفی نداشته باشد، اما ما بنیاد جامعه را خانواده می‌دانیم و مقابل هر چیزی که باعث نابودی خانواده می‌شود می‌ایستیم.

وی عنوان کرد: سومین مولفه، تغییر جمعیت از ازدواج تا آدم کشی به صورت سقط است.

اکبری با بیان اینکه فرهنگ غرب امروز در جامعه ما نفوذ کرده، خاطرنشان کرد: تداوم این تفکرات غلط آینده کشور را تخریب کرده و ناخوشایند است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha