دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که فرهنگ لاابالی‌گری تمدن غربی به نفع مردان حریص و به ضرر زنان است، گفت: میشل هولباک در دانشوران اسلام ستیز یهود در یکی از آثارش به تمدن مادی غرب توصیه می‌کند که غرب باید به‌جای خشونت علیه مسلمانان، رویه فروپاشی خانواده‌های مسلمان را در پیش گیرد و به‌جای این که بمب بر سر مسلمانان بریزد، دامن‌های کوتاه بر سر دختران و زنانشان آوار کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، به فلسفه نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز دختر اشاره نمود و اظهار داشت: متأسفانه در این دوران گردوخاک فرهنگ مادی‌گرایی بر جامعه ریخته شده و غفلت از ارزش‌هایی چون مادر، پدر، معلم و… را به همراه داشته است؛ لذا روزی را به نام روز مادر، پدر، دختر و معلم قرار می‌دهیم، تا در این روز بیش از هر زمان دیگری به فکر این ارزش‌ها باشیم.

عالی در ادامه ضمن اشاره به فرهنگ اسلامی و جایگاه زن در آن، با بیان این که در فرهنگی که احترام به مادر، کفاره گناهان قرار می‌گیرد، زن از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: در فرهنگ دینی دختر حسنه و پسر نعمت است؛ لذا به خاطر داشتن دختر ثواب اعطا می‌شود و چون پسر نعمت است، در روز قیامت از آن سؤال خواهد شد.

*ملائکه الهی پیوسته خانه‌ای را که دختر در آن باشد زیارت می‌کنند

وی ضمن تبیین روایتی نبوی، با تأکید بر این که اگر کسی دختر داشته باشد، خدا یاورش خواهد بود و برکت در زندگی و مغفرت و آمرزش شاملش خواهد شد، اظهار داشت: ملائکه الهی پیوسته خانه‌ای را که دختر در آن باشد زیارت می‌کنند؛ اگر کسی یک دختر داشته باشد، خداوند متعال این برکت را سپری در مقابل آتش جهنم قرار می‌دهد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیش از اسلام در جامعه ای که دختر را لکه ننگ خانواده و طایفه می‌دانست، پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله همواره دستان دخترشان زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها را می‌بوسیدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه کنونی به جاهلیت مدرن مبتلا شده که هویت و نقش‌های زنان را نشانه گرفته است.

عالی بانوان را رهبران عواطف جامعه برشمرد و ابراز داشت: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بعد از کربلا عواطف را مدیریت نمودند و وجدان‌ها را به سمت محبت اهل بیت علیهم السلام و تنفر از بنی امیه سوق دادند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت مردان را پشتوانه اجتماع اراده‌ها و قدرت‌های جامعه دانست و تصریح کرد: هرجا زن وارد میدان شود، می‌تواند عواطف و احساسات جامعه را جمع کند؛ اگر زنان نمی‌بودند تا در گذرگاه‌های مختلف تاریخی احساسات، عواطف و شور جامعه را به نفع جبهه حق جمع کنند، مردان کم می‌آوردند.

*فرهنگ لاابالی‌گری تمدن غربی به نفع مردان حریص و به ضرر زنان است

وی با تأکید بر این که فرهنگ غرب هویت و شخصیت زن و نقش‌های همسرانه، مادرانه و زنانه و رسالت اجتماعی مدیریت عواطف و احساسات بانوان را از بین برده، زن را صرفاً به کالا و ابزار خدمت به نظام سرمایه‌داری تبدیل نموده است، یادآور شد: فرهنگ لاابالی‌گری تمدن غربی به نفع مردان حریص و به ضرر زنان است و بانوان را به بردگان جنسی تبدیل می‌سازد.

عالی به تفاوت‌های جاهلیت مدرن و قدیم اشاره نمود و اظهار داشت: در جاهلیت قدیم، جسم زن را زنده به گور می‌کردند و جاهلیت مدرن شخصیت و هویت زن را از بین می‌برد، این جاهلیت صدها برابر بدتر و خطرناک‌تر از جاهلیت قدیم است؛ چراکه تمام مؤلفه‌های جامعه پذیری و ابزارهای مدیرت اجتماع را در خدمت گرفته تا جوامع را به لجن بکشد.

وی بر اهمیت مطالعه کتاب «پروتوکل های دانشوران صهیون» برای بازشناسی طرح و برنامه‌های صهیونیست‌ها علیه جوامع اشاره نمود و ابراز داشت: تفکر صهیونیست که در دین یهود ریشه دوانده از قدیم خود را نژاد برتر و تافته‌جدابافته می‌داند، در کتاب تلمود آمده بقیه انسان‌های غیر بنی اسرائیل حیواناتی به شکل انسان هستند که باید در خدمت یهودیان قرار گیرند.

*کشیدن زن به بی عفتی و بی حیایی بارزترین راهبرد صهیونیسم جهانی علیه ملت‌ها است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت فروپاشی خانواده‌های غیر یهود از طریق کشیدن زن به بی عفتی و بی حیایی را بارزترین راهبرد صهیونیسم جهانی علیه ملت‌ها دانست و ابراز داشت: در پروتکل دهم کتاب دانشوران صهیون آمده؛ اگر زن که محور تربیت و آرامش خانواده است، به بی عفتی و بی حیایی کشیده شود، خانواده و جامعه گرفتار فروپاشی خواهد شد.

وی در ادامه تبیین اندیشه دانشوران صهیون به بخش‌هایی از کتاب میشل هولباک اسلام ستیز اشاره نمود و گفت: میشل هولباک در یکی از آثارش آورده؛ غربیان باید به جای خشونت علیه مسلمانان فروپاشی خانواده‌های مسلمان را در پیش گیرند و به جای این که بمب بر سر مسلمانان بریزند، دامن‌های کوتاه بر سر دختران و زنانشان آوار کنند و پروژه بی حیایی و بی عفتی را دنبال نمایند.

عالی یادآور شد: مبتنی کتاب اندیشه دانشوران صهیون آمده، در فرهنگ ایرانی مادر محترم و مقدس است، لذا اگر تقدس مادر از بین برود و آن را به لجن بکشیم، جامعه ایرانی به سمت بی حیایی و بی عفتی سوق پیدا خواهد کرد.

*بی حجابی سال‌های اخیر در ایران پروژه‌ای صهیونیستی با میدان‌داری بهائیان است

وی وضعیت بی حجابی سال‌های اخیر را پروژه ای صهیونیستی با میدان داری بهائیان توصیف نمود و ابراز داشت: رویدادهای تلخی که امروز در فلسطین و غزه می‌افتد، پوچ بودن شعار زن، زندگی، آزادی و مدعیان حقوق بشر و زنان را بیش از پیش نمایان و رسوا ساخت. اتفاقات فلسطین دنیای غرب را بی آبرو کرد و عزت و محبوبیتی جهانی برای نظام اسلامی به دنبال داشت که توانست سیلی محکمی بر گوش صهیونیسم جهانی بزند.

*اسرائیل قلعه خیبر غرب و دژ مستحکم تمدن غربی در مقابل تمدن اسلامی است

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که اسرائیل قلعه خیبر غرب و دژ مستحکم تمدن غربی در مقابل تمدن اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل فروبپاشد و درب قلعه خیبر کنده شود، استعمار غرب دچار فروپاشی خواهد شد.

عالی در ادامه ضمن تقدیر از اجرای طرح نور نیروی انتظامی آن را اقدامی شجاعانه و تحسین بر انگیز دانست و اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی زن اگر با همان خصوصیات زنانگی، عاطفه، احساسات، نجابت و عفت باشد، مرد به گرد پایش هم نخواهد رسید.

وی افزود: چون زن لطافت قلب بیشتری دارد و بیشتر اهل اشک است، لذا تاثیر پذیری و آمادگی بالایی داشته، اگر مراقب خودشان باشند، مردان در مسیر سیر و سلوک و قرب الهی به گرد پایشان هم نخواهند رسید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که حضرت معصومه سلام‌‎الله‌علیها تحت تربیت دو امام قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در روایت آمده هرکسی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

*حضرت معصومه ولایتی از ولایت کلیه ائمه اطهار علیهم السلام را دارند

عالی به فرازهایی از زیارت نامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اشاره و با بیان این که این زیارت نامه توسط امام رضا علیه السلام انشا شده است، خاطرنشان کرد: کلمه به کلمه و حرف به حرف آن بر روی حساب است، در این زیارت نامه آمده؛ ای بانوی بزگوار شما شأن و منزلت و ولایتی از ولایت کلیه ائمه اطهار علیهم السلام را دارید.

وی به نقش تاریخی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در همیاری با ولایت و امامت اشاره نمود و با تأکید بر این که حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پرچمدار گسترش تشیع در سرزمین ایران و جهان هستند، خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی‌ها و آیت الله بهجت‌ها به مراتبی رسیدند و توفیق حرکت در مسیر یاری دین خدا را کسب نمودند، به برکت مضجع شریف حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بود.

عالی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تبیین جایگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در میان اهل بیت علیهم السلام، به روایت قم حرم اهل بیت علیهم السلام است اشاره نمود و ابراز داشت: همانطور که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها محور معصومین علیهم السلام هستند و همه ائمه اطهار علیهم السلام در مقابل ایشان خاضع بودند، این شأن به عنوان جلوه ای در حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha