سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
ماموستا سیداحسن حسینی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان سنندج گفت: مسئولان وظایف بسیاری بر عهده دارند، بنابراین برای انجام وظیفه باید احساس مسئولیت کنند و پست و مقام را یک فرصت برای خدمت به مردم به ویژه اقشار نیازمند بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنندج در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) به عنوان الگوی عفت برای دختران و بانوان جامعه ما شناخته می‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان وظایف بسیاری بر عهده دارند، بنابراین برای انجام وظیفه باید احساس مسئولیت کنند و پست و مقام را یک فرصت برای خدمت به مردم به ویژه اقشار نیازمند بدانند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: بی ‌گمان کسانی که به خاطر خدا و رضای خدا در پست خود به مردم خدمت می‌کنند از اجر و پاداش معنوی بالایی برخوردار خواهند شد.

ماموستا حسینی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت زیرساخت هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت امنیت در کشور ایران بسیار پایدار و مثال زدنی می‌باشد بنابراین باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال و شغل برای جوانان و افراد بیکار استفاده کنیم.

ماموستا حسینی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در جامعه اسلامی شایسته است که افراد غنی و ثروتمند در حد توان خود از نیازمندان دستگیری نمایند و هرگز اجازه ندهند که بر قشر مستضعف فشار وارد آید.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چندین عامل باعث رسیدن انسان به معنویت از دیدگاه قرآن می‌شود که یکی از آنها گفتار حق و دیگری همنشینی با انسان‌های صالح و سومین ویژگی ادای امانت می‌باشد.

این عالم اهل سنت یادآور شد: بر اساس فرموده قرآن در سوره حشر آنچه که خدای متعال فرموده و بر رعایت آن تاکید کرده سیره و سنت رسول‌الله (ص) است که باید همه انسان‌ها از آن تبعیت کنند.

ماموستا حسینی در ادامه با اشاره به جایگاه قرآن در جامعه اسلامی اظهار داشت: قرآن، ایمان، نور، اسلام، عاطفه و آزادی از شیطان و شهوت از جمله دستاوردهای پیامبر گرامی اسلام می‌باشد که باید خوب بدان‌ها توجه کنیم تا خدای ناکرده در گرداب گناه و فساد نیفتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha