دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: دشمن امروز با ابزار رسانه و فیلم می خواهد سبک زندگی آلوده غربی را به زنان و دختران ما تزریق کند و یکی از راه های آن ها، فیلم‌های دنباله‌دار کره‌ای و ترکیه‌ای و ماهواره است که در این فیلم‌ها شغل شریف خانه‌داری خانم‌ها سخیف نشان داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان، کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان فرمودند؛ حج امسال، حج برائت است. آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد، شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد.» امسال به مدد الهی، حج برائت، نقطه عطف بیداری اسلامی و جهانی در مواجهه با رژیمی تبدیل خواهد شد که روز به‌روز به مرگ و زوال نهایی خود نزدیک‌تر و حامیان آن هرلحظه نسبت به قبل، رسواتر می‌شوند.

وی اضافه کرد: وقتی حکومت اسلامی تأسیس شد، یعنی روزی که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) عهده‌دار حکومت شد، نامه‌ای به نماینده رسمی خود در مکّه نوشت: «فأقِم للنّاسِ الحجّ و ذَکّرهُم بأیامِ الله» حج قبل از حضرت، تقریباً ربع قرن وجود داشت، ولی حج آنها حجی جاهلی بود و فقط در زمان حکومت آن‌حضرت حج «اقامه» شد.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: حضرت امام مجتبی (علیه‌السلام) بیش از بیست‌بار پیاده و نیز دیگر معصومان (علیهم‌السلام) پیاده یا سواره به مکّه می‌رفتند و حج می‌گزاردند، ولی نگذاشتند آنان حج را اقامه کنند. راز این‌که امام خمینی و امام خامنه‌ای این همه بر مسأله حج ابراهیمی تأکید ورزیده و می‌ورزند، ریشه در همین امر دارد. امامان انقلاب حج منهای برائت از دشمنان اسلام را حج جاهلی و حج همراه با برائت از شرک و مشرکان را حج ابراهیمی معرفی می‌نمایند.

وی در ادامه به نسل کشی غربی ها و صیهونیست ها در غزه اشاره کرد و گفت: نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی باعث تغییر نگاه جامعه جهانی نسبت به صهیونیست‌ها شده است. در ۸ دهه گذشته این رژیم با قدرت رسانه‌ای، سعی در هدایت افکار عمومی جهان در راستای توجیه اشغالگری خود در فلسطین داشته است. اما جنایت‌های اخیر باعث شده که این نوع سیاست دیگر اثربخش نباشد.

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: اکنون موج حمایت از فلسطین در جهان به راه افتاده است. قطع روابط با اسرائیل یکی از آثار این موج است. در همین راستا رئیس جمهور کلمبیا روز شنبه در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر، گفت: از فردا روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات این رژیم در غزه به طور کامل قطع خواهد شد. بولیوی نیز روابط با رژیم کودک کش را قطع کرده است

وی ادامه داد: سران مختلف آمریکای لاتین از جمله کلمبیا، برزیل، شیلی و ونزوئلا نیز به بمباران بزرگ‌ترین اردوگاه پناهجویان فلسطینی در نوار غزه واکنش نشان دادند و احتمال تکرار رویه بولیوی از سوی دیگر کشورهای منطقه در قبال این رژیم مطرح شد.

امام جمعه خوی بیان داشت: رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه نیز توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را زیر سوال برده است و شدت جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه حتی ترکیه را که منافع اقتصادی اش را بر سیاست خود مقدم می داشت، نیز به سمت قطعی روابط تجاری سوق داده است.

وی در ادامه به روز دختر و تولد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: حضرت امام صادق(علیه السلام) فرمود حرم خدا مکه است و حرم پیامبر مدینه است و حرم امیرالمؤمنین کوفه است و ما هم حرم داریم و آن شهر قم است به زودی خانمی از فرزندان من که نامش فاطمه است در قم به خاک سپرده می‌شود هرکس او را زیارت کند بهشتی خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: فاطمه معصومه الگوی دختران ماست، باید مواظب باشیم که الگوهایمان را از ما نگیرند. سبک زندگی اسلامی و سنتی مان را به سبکهای غربی تغییر ندهند و مرداک یهودی ۶۰ شبکه تلویزیونی دارد و با پشتیبانی ۱۰۰ روزنامه و مجله بزرگ، می‌گوید: قصد من این است موضوع مادر را در ایران به لجن بکشانم چه مادران امروز چه مادران فردا که دختران امروز هستند.

وی اضافه کرد: اگر دیروز توسط رضاخان قلدر با زور و تحکم می خواستند بی بند و باری را نهادینه کنند؛ امروز روش را عوض کرده اند و با ابزار رسانه و فیلم می خواهند سبک زندگی آلوده غربی را به زنان و دختران ما تزریق کنند و یکی از راه های آن ها، این فیلم‌های دنباله‌دار کره‌ای و ترکیه‌ای ماهواره است که در این فیلم‌ها شغل شریف خانه‌داری خانم‌ها سخیف نشان داده می‌شود؛ فرزندپروری را سبک جلوه می‌دهند؛ بی‌حیایی و بی‌غیرتی را ترویج می‌کنند؛ از روابط نامشروع قبح‌زدایی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha