سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
دیدار رئیس جمهور با آیت الله العظمی جوادی آملی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراه در ادامه برنامه های خود در سفر استانی به شهر مقدس قم، امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از خدماتی که انجام شده، ابراز داشتند: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما انسان را کریم خلق کردیم؛ ﴿وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ﴾ یعنی ساختار خلقت بشر کریمانه است، لذا مسئولین باید تمام همتشان این باشد که با مردم کریمانه رفتار شود.

ایشان بیان داشتند: ما ملت ایران، ملتی بزرگ و بزرگ زاده ایم، ما در کشوری بزرگ که هم تاریخ و هم جغرافیا دارد زندگی می کنیم، ما عالمان و دانشمندان بزرگی همچون ابن سینا و فارابی و امثال آن داریم، لذا شایسته است با مدیریت خوب، با ادب و احترام و بر اساس کرامت با مردم برخورد شود.

معظم له با تاکید بر همت مسئولین بر تولید و اشتغال در کشور، اظهار داشتند: کشور ما دارای سرمایه های عظیم خدادادی است و باید از این سرمایه ها استفاده کرد اینکه امیرالمومنین می فرماید «مَن وَجَدَ ماءً و تُرابا ثُمّ افتَقَرَ فَأبعَدَهُ اللّه» یعنی کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! مسئولین باید این کلمات را مد نظر قرار دهند و بر تولید و اشتغال همت گمارند تا فقر را از کشور ریشه کن کنند.

ایشان اظهار داشتند: ما در زمان دفاع مقدس جوانانی داشتیم که در شبهای سرد زمستان در بالای کوهها ایستادند و یخ زدند و شهید شدند تا از این مرز و بوم دفاع کنند، الان نیز چنین جوانانی و مردمانی داریم، اینها نعمتهای ما هستند، باید قدر این سرمایه ها را بدانیم و اجازه ندهیم فساد در کشور اتفاق بیافتد.

معظم له در مورد پاسخ ایران به دشمن صهیونیست نیز ابراز داشتند: عملیات وعده صادق، جلال و شکوه و عظمت را به ایران آورد، این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد، کسی که سیلی زد، باید سیلی بزنیم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور گزارشی از عملکرد دولت ارائه و بیان کرد: ما تمام همت خود را بر توانمند سازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر و مبارزه با فساد در تمامی لایه ها، مصروف داشته و همواره حفظ کرامت مردم را سرلوحه برنامه های خود در بخش های مختلف داشته ایم و در این رابطه کارهای خیلی خوبی انجام شده است.

رئیس جمهور گزارشی از افزایش تولید در حوزه نفت و گاز ارائه داد و اظهار کرد: در انجام عملیات صادق با تدبیر عمل شد و بین میدان و دیپلماسی و رسانه حداکثر هماهنگی صورت گرفت و مردم نیز با هر سلیقه ای از این حرکت غرور آفرین تمجید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha