دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام رازینی

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور گفت: تلاش در جهت گفتمان سازی، لازمه توفیق در عرصه حکمرانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی طی سخنانی در ادامه جلسات هفتگی نشست های علمی و تخصصی اندیشکده بنیاد قرآن اظهار داشت: حکمرانی واژه جدید و زیبایی است، به یاد دارم در مقطعی حضرت امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی در میان اذهان جامعه راه پیدا کرده و میان قلب ها نفوذ پیدا کرده و این نشانه توجه به اصل گفتمان سازی است.

وی افزود: پس از حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مساله مردم سالاری دینی تأکید فرمودند و این ها نشان می دهد که بخش مهمی از مساله حکمرانی، گفتمان سازی و توجه به این مباحث است.

وی در ادامه با اشاره به برخی آیات نورانی قرآن کریم گفت: قرآن به این مساله اشاره می کند که در برابر نور هدایت الهی، مخالفانی وجود دارند که به برخی از مهم ترین خصوصیات و ویژگی های آن ها اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رازینی تأکید کرد: در سوره مائده، سه گروه منافقان، ظالمان و مفسدین را به عنوان مخالفان حکمرانی الهی معرفی نموده و در آیات دیگر نیز به این امر که همه این ها یکی می شوند اشاره دارد.

وی گفت: از اصلی‌ترین ارکان حکمرانی ولایت است، یعنی همانگونه که نماز، حج، روزه و... واجب هستند ولایت نیز واجب است. بنابراین اگر که ما به خداوند معتقدیم باید اهمیت ولایت را بدانیم و در راستای آن به وظایف خودمان عمل کنیم.

وی با اشاره به این که حکمرانی قرآنی یعنی اطاعت کامل از دستورات الهی در عرصه های مختلف افزود: نکته دیگر این که باید در برابر حکم الهی باید تسلیم بود، خداوند در آیات اشاره می کند آن کس که به حکم الهی عمل نکند و تسلیم آن نباشد انگار که خدا را نمی‌شناسد و به آن کافر است.

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور همچنین به احکام قضایی اشاره کرد و ابراز داشت: احکام قضایی مختلفی در آیات و احادیث ما آمده که مبنای رعایت و تبعیت ما هستند واین حوزه نیز در چهار چوب حوزه هدایت الهی است پس در زمینه قضایی هم باید مطیع احکام الهی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha