دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
س

حوزه / حجت الاسلام قاسمی به جهانی شدن فرهنگ در دفاع از مظلومان غزه اشاره کرد و یاد آور شد: امروز مسلمان و غیر مسلمان امروز در دفاع از ملت فلسطین و غزه به صحنه آمده‌اند و با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خواهان آتش بس و پایان جنگ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ابوزید آباد در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، روز دختر و دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت برای خاندان پیامبر و پیروان آنان یادآور جشن و سرور و شادی است، چرا که آغاز دهه کرامت با ولادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه شروع می‌شود و پایان آن نیز مزین به ولادت با سعادت برادرشان حضرت آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام است.

امام جمعه ابوزید آباد به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از چنان جایگاهی برخوردار است که اهل بیت عصمت و طهارت پیش از ولادت او از محل دفن ایشان و زیارت ایشان سخن گفته‌اند.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه ضمن اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان و کارگزاران حج گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که فریضه حج باید مشحون از تعالیم ارزشمند حضرت ابراهیم علیه السلام و پیامبر اکرم (ص) و برائت از دشمنان دین خدا باشد.

امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمود از ابتدای انقلاب برائت یک رکن جاری در حج بوده است و حج امسال با توجه به حوادث عظیم و عجیب غزه باید حج برائت از استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل کودک‌کش باشد گفت : ملت ایران برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و غزه از احدی اجازه نمی‌گیرد و دفاع و حمایت از مردم مظلوم غزه را وظیفه خود شان می دانند.

حجت الاسلام قاسمی به جهانی شدن فرهنگ در دفاع از مظلومان غزه اشاره کرد و یاد آورشد: امروز مسلمان و غیر مسلمان امروز در دفاع از ملت فلسطین و غزه به صحنه آمده‌اند و با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خواهان آتش بس و پایان جنگ هستند .

امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه آزادی‌خواهان جهان بافشار آوردن به دولت‌هایشان سیاستمداران دنیا را علیه رژیم صهیونیستی بخروشانند و اسرائیل را بر سر جایش بنشانند افزود : دنیا امروز شاهد حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر از اسرائیل غاصب صهیونیست است لذا هیچ کسی نمی‌تواند ساکت بماند و شاهد اعتراضات مردم دنیا علیه رژیم کودک کشی‌ اسرائیل نباشد

حجت الاسلام قاسمی ضمن گرامی داشت پنجم ذیقعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با بیان اینکه تکریم امامزادگان در حقیقت تجلیل و تکریم از پیامبر اعظم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است چرا که احترام به فرزندان رسول اکرم احترام به خود پیامبر است یاد آورشد: تجلیل از امامزادگان موجب رشد فرهنگ مدنی دینی و اخلاقی جامعه می شود.

امام جمعه ابوزید آباد ضمن اشاره به بیست و چهارم اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی به سال ۱۲۷۰ هجری شمسی گفت: در دوره ناصرالدین شاه عمده‌ترین محصولات کشاورزی توتون و تنباکو بود که وقتی ناصرالدین شاه، امتیاز توتون و تنباکو را به انگلیسی ها فروخت روحانیون و بازرگانان در شهرهای مختلف اعتراض کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha