دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق، مبارزه مؤثر با تحرکات تروریستی گروهک‌ها، مقابله با تحرکات ضدایرانیِ صهیونیست‌ها، توسعه همکاری‌های اقتصادی - تجاری و کمک ایران به حل بحران سیاسی اقلیم کردستان از جمله مواردی است که ناظران تحولات منطقه در مورد این سفر بیان کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام اصغر جلالی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به لزوم استفاده از دهه کرامت برای تقویت بنیه های اعتقادی اظهار داشت: دین اسلام با ظهور خود به دختران و زنان ارزش داد و جایگاه اصلی زن را نمایان کرد.

وی در ادامه به اشاره به سفر بارزانی به ایران گفت: کارشناسان معتقدند رایزنی‌های بارزانی با مقام‌های ارشد ایرانی، نشان می‌دهد دو طرف اراده کرده‌اند روابط دوجانبه تقویت شود و این حرکت چشم‌انداز نوینی برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین ترسیم خواهد کرد.

امام جمعه چهاربرج افزود: اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق، مبارزه مؤثر با تحرکات تروریستی گروهک‌ها، مقابله با تحرکات ضدایرانیِ صهیونیست‌ها، توسعه همکاری‌های اقتصادی - تجاری و کمک ایران به حل بحران سیاسی اقلیم کردستان از جمله مواردی است که ناظران تحولات منطقه در مورد این سفر بیان کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان این که آمریکا در جنگ غزه مستأصل شده است، ادامه داد: درخواست جدید نمایندگان کنگره آمریکا برای توقف فروش تـسـلـیـحـات به رژیم غاصب، فریبکاری آمریکا در تحریم یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی و شکست زودهنگام واشنگتن در دریای سرخ از نشانه‌های این موضوع است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: همه جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه نیز با حمایت همه‌جانبه سیاسی و نظامی آمریکا ادامه یافته و رژیم اشغالگر قدس هرگز بدون این حمایت‌ها قادر به تداوم این جنایات نبود و بسیاری از منابع عقب‌نشینی ناو آمریکایی از دریای سرخ را نشانه بارز شکست عملیات دریایی آمریکا در دریای سرخ علیه یمنی‌ها ارزیابی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اولین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به نام «سرایا الاشتر» به شرکت حمل‌ونقل زمینی «تراک نت» در شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و باعث تعجب بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

امام جمعه چهاربرج گفت: یکی از نخستین پیام‌های این حمله اعلام موجودیت مقاومت اسلامی بحرین و انجام حمله از سوی آن علیه اراضی اشغالی، آشکارشدن بنیان‌های سُست توافق ابراهیم و عادی‌سازی روابط برخی دولت‌های عربی با رژیم اشغالگر قدس باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که این گروه مقاومت همچون گروه مقاومت یمن، ظرف مدت کوتاهی به‌واسطه جذاب بودن ایده محوری خود که همان مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست و قدرت‌های غربی و استکباری است، بتواند قدرت قابل‌ملاحظه‌ای را پیدا کند.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: تحقق این موضوع می‌تواند دستِ محور مقاومت در سطح منطقه را تقویت و باعث نگرانی رژیم‌های مرتجع عرب و البته حامیان غربی - صهیونیستی آن‌ها شود و تحقق این موضوع در کلیت خود از تغییر کریدورهای قدرت در منطقه غرب آسیا و کلیت خاورمیانه نیز حکایت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha