پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
فکرت

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: شناخت تفاوت های نسلی، پیش نیاز حل مشکلات هویتی دختران امروز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمود برجعلی طی سخنانی در نشست "تبیین و بررسی هویت دخترانه" که به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در مجموعه رسانه ای «فکرت» برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به مسأله هویت در جامعه به خصوص در رابطه با دختران اظهار داشت: در شرایطی بسر می بریم که برخی از دختران جامعه ما از جمله دانشجویان، دچار نوعی سردرگمی در زندگی روزمره و البته نگرانی نسبت به آینده شده اند و بررسی آسیب های این گونه مسایل باید مورد توجه جدی کارشناسان و نخبگان قرار گیرد.

وی افزود: این که ما از اهمیت بحث هویت سخن می گوییم به خاطر آن است که هویت به معنای داشتن زندگی مرتبط است و فرد دارای هویت در زندگی شخصی و اجتماعی، دارای یک هدفمندی و انسجام است.

برجعلی با بیان این که ما در بررسی مسائل دختران امروز باید به تفاوت های نسلی توجه داشته باشیم، گفت: ما اگر تفاوت های نسلی را به درستی متوجه نشده و درک نکنیم نمی توانیم جلوی شکاف نسلی را بگیریم و از سویی در تحلیل قضایا به خطا می رویم.

روانشناس و مشاور خانواده ادامه داد: تبیین شاخص های انسان توانمند یکی از الزامات مهم است برای این که افراد به رشد و تعالی لازم دست یابند و البته در این زمینه نیز باید به تفاوت های میان افراد توجه کرد و این طور نیست که بخواهیم برای هر کسی در مسیر موفقیت لزوماً یک نسخه ارائه بدهیم.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این که ما باید بیشتر روی توانمندی های خودمان تمرکز کنیم و البته در مسیر رشد و تعالی از بحث توکل به خدا و نیز توسل بر اهل بیت(ع) غافل نشویم.

برجعلی افزود: همه ما بر اساس آموزه های دینی موظف هستیم که روی جنبه های مثبت خودمان کار کنیم و البته به دنبال رفع نقاط ضعف باشیم و در این تلاش و کوشش هیچ گاه از امید به آینده غافل نشویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha