پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ر

حوزه/ مدیرکل اداره نذورات آستان قدس رضوی گفت: مراکز مختلف فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و درمانی در بیش از ۲ هزار نقطه جغرافیایی ایران و ۱۸ کشور در دهه کرامت میزبان کاروان‌های زیر سایه خورشید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، علیرضا اسماعیل‌زاده مدیرکل اداره نذورات آستان قدس رضوی شامگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو، گفت: ایرانیان در دهه کرامت با برنامه‌ریزی بنیاد علمی فرهنگی آستان قدس رضوی میزبان ۶۹ گروه از خدام مخلص حرم رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید هستند.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره از برگزاری جشن‌های ملی زیر سایه خورشید که شاید مبدا و منشا آن از کاشان و تلاش جوانان پرشور و ولایی آن شکل گرفته است، اظهار داشت: هدف از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف سراسر کشور با شعار «با شما سربلندیم» ایجاد نشاط اجتماعی، همدلی و امید آفرینی با نام مبارک امام مهربانی‌ها در بین مردم و جامعه ملی و بین المللی است.

به گفته وی، کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۱۸ کشور خارجی نیز از جمله کشورهای اسلامی در آسیای میانه،شبه قاره و اروپا حضور خواهند یافت تا با توجه به سیاست های محوری آستان در تبلیغ فرهنگ ناب محمدی و امام رضایی برنامه‌های مختلف را در دهه کرامت اجرا کنند.

مدیرکل اداره نذورات آستان قدس رضوی تصریح کرد: تولیت معظم آستان قدس رضوی در دهه کرامت به کشور ترکمنستان و حضور در جشن فراملی زیر سایه خورشید سفر خواهد کرد.

اسماعیل‌زاده با تقدیر از تمامی عوامل اجرایی جشنواره ملی آه وآهو به‌ویژه جوانان و نوجوانان عضو موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان گفت: برگزاری این جشنواره با فضای زیبای محل جشنواره در تداعی صحن انقلاب علاوه بر ایجاد حال و هوای رضوی، دلهای مردم را بدون حضور فیزیکی به صحن وسرای امام رئوف وصل کردمی کند.

وی همچنین با تقدیر از نیم قرن زحمات حاج خلیل بهمنی پدر شهید مرتضی بهمنی به عنوان تامین کننده گلاب حرم رضوی و خیّر ارجمند کاشانی از طرف تولیت معزز آستان قدس رضوی گفت: معطر کردن یک میلیون متر مربع از فضاهای سرپوشیده اماکن آستان قدس رضوی با چهار تن گلاب ناب محمدی منطقه کاشان مایه مباهات و افتخار همت والای مردم این منطقه ولایی است.

به گفته وی، بیش از ۷۰ نوع نیت در حوزه نذورات نقدی برای کمک مردم به میهمانسرا، ساخت و ساز، دارالشفا، امور فرهنگی و مراسم ازطریق سامانه وجود دارد و تامین گلاب حرم از جمله نذورات غیر نقدی آستان قدس رضوی است که هر سال توسط این خیّر ارجمند کاشانی با همکاری مردم ولایت مدار کاشان تامین می‌شود.

آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با حضور مدیرکل اداره نذورات آستان قدس رضوی، دوتن از خادمان حرم رضوی، برافراشتن پرچم حرم رضوی و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، اجرای نمایش اذن پرچم و سرود دختر ایرانم توسط گروه فرشتگان رضوی از آموزشگاه دکترحسابی و مدرسه زهرای اطهر(س)، اهدای گل به دختران به مناسبت روز دختر، اجرای نقالی ایمان قاسمی و مولودی خوانی و مدیحه سرایی خدام حرم رضوی در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان برگزار ‌شد.

جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش خانواده رضوی، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، همایش انتظار مهدوی و امام رضا (ع)، همایش سلامت خانواده، همایش شمس الشموس، همایش باب الجواد ویژه نوجوانان، جشن میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم رضوی از جمله همایش‌های جشنواره آه و آهو در کاشان از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha