پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت معصومه (س) از شئون ائمه معصومین (ع) برخوردار هستند، گفت: زیارت حضرت معصومه (س) امتیازاتی دارد از جمله اینکه برای زیارت ایشان اذن ورود و آداب زیارت از طرف امام معصوم بیان شده و زیارت ایشان به‌مثابه زیارت همه معصومین (ع) تلقی شده و ثمره این امر مستحبی نیز وجوب بهشت قرار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در آیین خطبه خوانی بانوان که صبح امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه اگر خداوند امتیازی به عباد داده است بر مبنای نص صریح قرآن بر اساس تقوا بوده است، گفت: در وادی سلوک الی الله هیچ فرقی بین زن و مرد وجود ندارد و زمینه و بستر تعالی و کمال برای همه آماده شده است.

وی با بیان اینکه خداوند امتیازاتی را به حضرت معصومه (س) داده است که بر اساس روایات برای معصومین اثبات شده است گفت: خداوند شأن ولایی و تکوینی و شأن اجتماعی و تاریخی به معصومین عنایت کرده است که بر اساس مستندات روایی حضرت معصومه (س) از هر سه شأن برخوردار هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به ویژگی‌هایی که حضرت معصومه (س) مستند به روایات از آن برخوردار هستند اشاره و ابراز کرد: زیارت‌نامه امام معصوم را امام معصوم بعد انشاء می‌کند؛ ولی اگر یک زیارت‌نامه توسط امام معصوم برای امامزاده بیان شود کاشف از شأن و منزلت بالای او است.

وی گفت: در میان تمام امامزادگان فقط سه امام زاده هستند که از معصوم زیارت‌نامه دارند، اول حضرت اباالفضل‌العباس (ع)، دوم حضرت علی‌اکبر (ع) و سوم حضرت معصومه (س) که این زیارت‌نامه را علی بن موسی‌الرضا (ع) برای حضرت انشا فرمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه در میان این سه زیارت‌نامه، زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) دارای امتیازاتی است، افزود: در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) اذن ورود هم توسط معصوم بیان شده و آدابی دارد که این زیارت‌نامه در بالاسر، روبه‌قبله و به‌صورت ایستاده قرائت شود و در ابتدای آن ۳۴ الله‌اکبر ۳۳ سبحان‌الله و ۳۳ الحمدلله خوانده شود.

وی با بیان اینکه زیارت یک امر مستحبی است که ثمره آن یک امر وجوبی از طرف خداوند است گفت: در همه روایاتی که ما را به زیارت حضرت معصومه تشویق کرده‌اند ثمره آن وجوب را ورود به بهشت بیان کرده‌اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت هستند، افزود: امام صادق (ع) به‌صراحت فرمودند شیعیان من به شفاعت این بانو جمیعاً وارد بهشت می‌شوند؛ بنابراین کسی که در قیامت دارای مقام شفاعت است یقیناً در دنیا نیز از این مقام برخوردار است.

وی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه (س) حرم همه ائمه معصوم است گفت: این مسأله نیز هم در روایات تصریح شده است و هم در زیارت‌نامه حضرت قابل‌مشاهده است که ما در این زیارت‌نامه معصومین را باحالت حاضر خطاب می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha