جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
سوگواره

حوزه/ موضوع پیراهن معظم حضرت سیدالشهداء (ع) به عنوان موضوع سوگواره بین المللی سفینة النجاة روزنه‌ای آشکار به این جهان است. شاید بهتر از این مساله‌ای وجود نداشته باشد که از آن به مساله‌ای که مورد نیاز دنیاست ورود کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، محسن مومنی شریف در نشست خبری نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة که صبح روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در آستان حضرت امامزاده صالح برگزار شد، گفت: سوگواره بین المللی سفینة النجاة توسط عده‌ای از ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت علیهم السلام طراحی و پشتیبانی می‌شود و هر سال با موضوعاتی مرتبط با امام حسین و قیام کربلا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع امسال سوگواره پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد شیعه است، گفت: سوگواره بین المللی سفینة النجاة در سال‌های آتی با موضوعات دیگر برگزار خواهد شد.

مؤمنی گفت: دبیر سوگواره بین المللی سفینة النجاة آقای منافی پور است در بخش شعر آقای محمود کسری، در بخش ادبی آقای محمد رسولی، در بخش داستان و ناداستان آقای مهدی قزلی، در بخش هنرهای نمایشی آقای کوروش زارعی، در بخش موسیقی آقای سید حسین متولیان، در بخش هنرهای تجسمی آقای نجابتی، در بخش نقاشی آقای عبدالحمید قدیریان و در بخش هنرهای رسانه‌ای و پادکست آقای حامد عسکری در اولین دوره سوگواره بین المللی سفینة النجاة با ما همکاری خواهند کرد.

دشمنان تلاش می‌کنند که اتفاق کربلا و عاشورای حسینی را مادی جلوه دهند

مجید اسماعیلی تهیه کننده و فیلمنامه نویس نیز در این نشست خبری گفت: موضوع سیدالشهدا (ع) مهمترین مساله‌ای است که در اسلام و تشیع وجود دارد و به شدت مورد تهاجم جریان شیطانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تهاجم جریان شیطانی از جهت تحریفاتی که در عاشورا وجود دارد خود را نشان می‌دهد، افزود: این جنون شیطانی و تمدن ناپاک می‌خواهد موضوع امام حسین (ع) را کوچک و تبدیل به یک موضوع یا حادثه‌ای کوچک کند و بگوید که که آدم‌های خوبی هم بوده اند. این کوچک کردن در نهایت به حذف و از بین رفتن منجر می‌شود.

اسماعیلی گفت: علاوه بر کوچک کردن، دشمنان تلاش می‌کنند که اتفاق کربلا و عاشورای حسینی را مادی جلوه دهند و می‌خواهند هر آنچه که از غیب در موضوع امام حسین (ع) هست کنار گذاشته و از بین ببرند.

وی با تاکید بر اینکه تردیدی وجود ندارد که امام حسین (ع) و امام زمان (عج) دو روی یک سکه هستند، گفت: مساله‌ای بزرگتر از امام حسین (ع) وجود ندارد و این مساله فیزیکی و مادی نیست، تدبیرو تقدیر الهی است که خدا آن را دنبال می‌کند و این جریان باید وجوه غیبی آن دیده شود.

اسماعیلی ادامه داد: موضوع پیراهن معظم حضرت سیدالشهداء (ع) به عنوان موضوع سوگواره بین المللی سفینة النجاة روزنه‌ای آشکار به این جهان است. شاید بهتر از این مساله‌ای وجود نداشته باشد که از آن به مساله‌ای که مورد نیاز دنیاست ورود کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این مساله زیست شیعی را تعریف و به زیست امام حسینی تبدیل کند و همه هنرمندان در همه حوزه‌ها از این سوگواره استفاده کنند.

در بخش دیگری از این نشست خبری، فراخوان سوگواره بین المللی سفینة النجاة اعلام شد که تا ابتدای محرم ادامه خواهد داشت.

مراسم اختتامیه نیز در روز ۱۳ محرم برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم آیین رونمایی از تندیس سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha