شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کلر ژوبرت

حوزه/ کلر ژوبرت گفت: کتاب باعث می‌شود کودک با تجربیات آدم‌های دیگر حتی با آدم‌های خیالی مواجه شود و متوجه شود که آدم‌های مختلف می‌توانند تجربیات مختلف داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست «تأثیر کتاب و کتابخوانی در رشد مهارت‌های زندگی کودکان» با حضور میترا ظریف کیوان، مترجم، نقاش و گرافیست و کلر ژوبرت، نویسنده کتاب کودک و نوجوان در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

در این نشست میترا ظریف کیوان در باب اهمیت مسئله صلح برای کودکان گفت: باید برای صلح بیشتر کار کرد؛ صلح می‌تواند در کنار کتاب‌های درسی و در کنار ادبیات به کودکان آموزش داده شود. به نظر من صلح از کوچک‌ترین رفتار روزمره شروع می‌شود. یک سلام با لبخند، در آغوش گرفتن، کلمه‌ای زیبا به یک دوست گفتن، این‌ها همه صلح‌اند و مقدمه‌ای برای دستیابی به صلحی بزرگ‌تر. کودکان بزرگ‌ترین آسیب را از خشونت و جنگ می‌بینند. اگر کودکان آسیب ببینند آینده جامعه جهانی آسیب می‌بیند؛ بنابراین باید بسیار در ادبیات به صلح پرداخت.

کلر ژوبرت نیز درباره تأثیر کتاب و کتابخوانی بر رشد مهارت‌های زندگی در کودکان گفت: کتاب، دنیای بچه‌ها را بزرگ‌تر می کند. کتاب باعث می‌شود کودک با تجربیات آدم‌های دیگر حتی با آدم‌های خیالی مواجه شود و متوجه شود که آدم‌های مختلف می‌توانند تجربیات مختلف داشته باشند. در یک داستان ما به کودکان این فرصت را می‌دهیم که از اول تا آخر یک تجربه را داشته باشند؛ یعنی کودک در نهایت داستان، نتیجه تلاش‌های شخصیت‌ها را می‌بیند. این چیزی است که کودک در زندگی معمولی خود نمی‌تواند ببیند که از اول تا آخر یک روند را خودش طی کند و درنهایت، نتیجه را ببیند؛ ولی در کتاب می‌تواند.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha