پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
آیت الله حسینی قزوینی

 حوزه/ رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیّ‌عصر (عج) گفت:  امروز دشمنان ما از امکانات بسیاری برای مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند و ما هم باید مجهز باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین که با حضور اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، گفت: امام صادق علیه‌السلام خطاب به هشام بن حکم که هنوز جوان ۱۵ ساله بود، فرمودند: «نَاصِرُنَا بِقَلْبِهِ وَ لِسَانِهِ وَ یَدِهِ»؛ ما باید در چشم انداز بحث تمدن نوین اسلامی، نشر معارف اسلامی و دفاع از حریم ولایت به جایی برسیم که وقتی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ما را می‌بینند و پرونده ما را ملاحظه می‌کنند، بفرمایند: «هَذَا نَاصِرُنَا بِقَلْبِهِ وَ لِسَانِهِ وَ یَدِهِ.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: فرهنگ و مبانی اعتقادی شیعه، بزرگترین رهاورد انقلاب بوده و وهابیت در رسانه‌های خود اعلام کردند که مذهب شیعه برخاسته از دین یهود است؛ انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل در مدت بسیار کوتاه، تمام تبلیغات وهابیت را نقش بر آب کرد، و وقتی فرهنگ شیعه در رسانه‌های بین المللی مطرح شد، مردم دیدند آنچه از رسانه‌ها نسبت به فرهنگ شیعه مطرح می‌شود با آنچه که وهابیت نشان می‌داد کاملا در تضاد است.

وی اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که اهمیت پاسخ گویی به شبهات دوچندان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوین عنوان کرد: امروز در حوزه های علمیه به افرادی که بتوانند پاسخگوی شبهات و نیاز روز باشند نیاز داریم و تربیت نیروی متخصص برای مقابله با تفکرات ضد دینی در این عرصه بسیار با اهمیت است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیّ‌عصر(عج) ادامه داد: موضوع پاسخ گویی به شبهات آن قدر مهم است که حتی ائمه(ع) برای مقابله و پاسخ گوی با تفکرات ضد دینی، شاگردانی راتربیت می کردند تا این شاگردان به مقابله با تفکرات انحرافی بروند.

وی اظهار کرد: همه هدف اهل بیت(ع) این بود که مردم جذب حقیقت الهی و دینی شوند و در این رابطه سفارش می کردند بایدبه فکر جوانان بودتا افکار آنها نسبت به دین و حقیقت متزلزل نشود و اگر کسی به سخنان اهل بیت(ع) توجه کند، قطعا از خطرات نجات پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی عنوان کرد: امروز طلبه ای که با ابزار روز آشنا نباشد، موفق نیست. امروز عصر صنعت و تکنیک است و باید در این مسئله کوشا باشیم، کسی که می خواهد در فضای مجازی فعال باشد باید با مسائل و امکانات روز آشنا باشد.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیّ‌عصر(عج) بیان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه تربیت عالمانی است که با زبان گویا پاسخگوی هجمه‌ها و شبهاتی باشند که از جانب مغرضین به حریم ولایت ابراز می‌شود.

وی با توصیه به فراگیری علم رجال به شکل تخصصی تصریح کرد: حوزویان برای زدودن شبهات از حریم ولایت نیازمند به این دانش می‌باشند.

امروز باید در برابر تمامی دشمنان مجهز باشیم

امروز باید در برابر تمامی دشمنان مجهز باشیم


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha