پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: جمهوری اسلامی با مبانی دین پا به عرصه نهاد و تفکر غرب را به چالش کشید و به همین دلیل هم آن ها از انقلاب اسلامی عصبانی هستند و غرب هر اقدامی تاکنون علیه جمهوری اسلامی انجام داده است در واکنش به اقدامات ایران بود و لذا امروز نظام های غربی تمام تلاششان این است که اجازه ندهند ایران به الگویی برای منطقه و جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه دوره آموزشی جهاد تبیین که در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان این‌که رهبر انقلاب جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه فوری و لازم معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: جهاد تبیین به حرکتی گفته می شود که در برابر تهاجم دشمن باشد و لذا لازم است که ما حرکت و شگرد دشمن را بدانیم و بشناسیم.

وی افزود: ویژگی مهم انقلاب اسلامی الگوسازی دینی بود که توانست با این تفکر پا به عرصه بگذارد و مهم ترین مسئله، این است که بدانیم قبل از انقلاب دنیا چگونه در دست دو ابر قدرت شرق و غرب بود و از چین تا کوبا کمونیزم منتشر شده بود و شوروی بغل گوش شوروی توانسته بود ایران را تحت پیمان خود بیاورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آمریکا برای تسلط بر دنیا سه پیمان سنتو، سیتو و ناتو را راه اندازی کرد و مرکزی ترین کشور در پیمان سنتو ایران بود و نقش ایران برای آمریکا به قدری مهم بود که مهم ترین تسلیحات فردی را در اختیار ایران قرار داده بود و البته سلاح دوربرد در اختیار کشور ما قرار داده نمی شود و دوربردترین موشکی که آمریکا در اختیار ایران قرار داده بود ۱۵۰ متر بُرد داشت.

وی یادآور شد: مجموعه ساواک توسط زبده ترین ماموران امنیتی آمریکایی و اسرائیلی تعلیم دیدند، و در عمان وقتی مردم علیه حکومت قیام کردند سربازان ایرانی برای سرکوب به عمان می رفتند و آمریکا ایران را مجهز کرده بود تا منافع خودش را تامین کند.

حجت‌الاسلام امامی گفت: بنزین هواپیماهای آمریکا برای حمله به ویتنام توسط ایران تامین می شد و وقتی اعراب در حمله رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین این رژیم را تحریم کردند سوخت این رژیم جعلی را ایران تامین می کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب هیچ کدام از تحلیل‌گرهای آمریکایی و غربی تصور نمی کردند انقلاب به پیروزی برسد و این را در اسناد خود آورده اند؛ وقتی چند ماه قبل از انقلاب از تهران به آمریکا گزارش می نویسند این را یاداور می شوند و لذا تحقق انقلاب اسلامی برای برخی ها غیر قابل تصور بود، غرب و شرق در یک بهت فرو رفتند، انقلاب اسلامی توانست تمام هیمنه غرب و شرق را بشکند.

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی، وقوع انقلاب را تحقق سنت الهی عنوان کردند و ما در عصر اعجاز زندگی می کنیم و لذا تبیین این مسئله بسیار اهمیت دارد و دشمن نمی‌خواهد انقلاب اسلامی در منطقه الگوسازی بکند و با وجود الگو حرکت ها آسان می شود و استعدادها را به حرکت در می آید. و لذا موضوع بسیار مهم در این مسئله، اولویت تبیین الگوی تمدن غربی و اسلامی است.

وی تاکید کرد: غرب تلاش داشت به مردم این‌گونه القا کند که دین با پیشرفت جمع نمی شود و انقلاب اسلامی این اندیشه غلط را شکست و امروز جریان لیبرال و عده ای به نام‌ مسئول جمهوری اسلامی، متاسفانه همین اعتقاد غربی‌ها را مدام تکرار کردند و می کنند که دین یک مسئله شخصی است و سفارش امام خمینی(ره) این بود که نگذارید انقلاب به دست لیبرال ها بیفتد و امروز لیبرال شیطان مجسم است و اگر قرار بود شیطان حکومتی تشکیل بدهد تحت عنوان لیبرالیسم تشکیل می داد.

حجت‌الاسلام امامی با بیان ‌این‌که باطل کننده سحر جریان لیبرالیزم، انقلاب اسلامی بود، افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر تمدنی عصر حاضر بود و در مقابل انقلاب اسلامی غرب بزرگترین منکر عصر و شیطان جهش یافته است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با مبانی دین پا به عرصه نهاد و تفکر غرب را به چالش کشید و به همین دلیل هم آن ها از انقلاب اسلامی عصبانی هستند و غرب هر اقدامی تاکنون علیه جمهوری اسلامی انجام داده است در واکنش به اقدامات ایران بو و لذا امروز نظام های غربی تمام تلاش شان این است که اجازه ندهند ایران به الگویی برای منطقه و جهان تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: علی رغم اختلافاتی که بلوک شرق و غرب با هم داشتند اما در ضدیت با دین متحد و مشترک بودند و انقلاب اسلامی با نام دین الگویی عَلَم کرد و پای آن نیز ایستاد و امروز برای بسیاری از کشورها الگو شده است.

وی ادامه داد: چند سال قبل وقتی رهبر انقلاب به جوانان اروپا و غرب نامه نوشتند عده ای همچون منافقین صدر اسلام که پیامبر را در جنگ خیبر به دلیل نامه نگاری به پادشاه ایران مذمت می کردند، رهبری را مسخره کردند و امروز ما اثر این نامه را در خیزش جوانان و دانشجویان اروپا و آمریکا در برابر نظام سرمایه داری و تفکر لیبرالی در حمایت از فلسطین مشاهده می کنیم و این نوع خیزش یک معجزه در قلب کفر و الحاد است و نتیجه الگوسازی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: یمنی که چند سال قبل کسی فکرش را نمی کرد به قدرت منطقه تبدیل شود امروز کشتی های تجاری آمریکا را در خلیج عدن به گِل می نشاند و وقتی ما از صدور انقلاب اسلامی صحبت می کنیم در واقع منظورمان همین جریان سازی است که تمامیت و کلیت تفکر غربی را به چالش کشیده است و لذا معارضه غرب با انقلاب اسلامی یک امر طبیعی است.

مهم ترین هدف دشمن از حمله به مسائل انقلاب، زمین زدن اسلام است

وی یادآور شد: امروز اگر غربی ها مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی مسئله زن را پیش می کشند و به ایران حمله می کنند، هدف شان از بین بردن تفکر دینی است و اگر در گذشته فقط در یک جبهه نظامی و یا اقتصادی و فرهنگی با دشمن درگیر بودیم امروز دشمن به یک جنگ چند بعدی روی آورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: تکیه دشمن در این تهاجم و جنگ این است که افکار عمومی را قبضه کرده و بر دل های مردم تاثیر بگذارد و متاسفانه در اثر این تهاجم خیلی از ماها هم پیشرفت های کشورمان را نمی بینیم و بعضا در فضای مجازی مطالب ناامید کننده ای که دشمن تولید می کند را بازنشر می دهیم. راه مقابله با این شگرد دشمن نشر خوبی ها و امیدبخشی است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ استعمار تلاش داشت به مردم ایران این فکر را القا کند که ایرانی ها هیچ کاری نمی توانند بکنند و در همه چیزشان محتاج بیگانه هستند اما دانشمندان ما در عرصه نظامی و مهندسی و علمی و .... امروز در دنیا سرآمد هستند.

حجت الاسلام امامی گفت: امروز مهم ترین هدف دشمن این است که مردم را از نظام ناامید و جدا کند و در این راه از فشارهای اقتصادی و شبهه پراکنی استفاده می کند و باید مهم ترین کار ما در فضای رسانه و عمومی شناسایی این شبهات و پاسخ به آن ها باشد.

شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

وی افزود: هر کجا دشمن وارد بشود و لجن پراکنی کند، آن جا میدان مبارزه ماست و یکی از شبهاتی که دشمن به شدت روی آن امروز هم کار می کند ناکارآمد جلوه دادن دین است و می خواهد این فکر را حتی به زنان منتقل کند که زن زمانی موفق خواهد شد که از دین جدا شود و حال آن که زنان ما در عرصه های ورزشی، علمی و ... بر این تفکر غربی خط بطلان کشیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: جهاد تبیین در واقع روایتی است از پیشرفت های اسلام و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف و هر آن چه که توان داریم باید دستاوردهای انقلاب را به مردم تبیین کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha