پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ دیدار دبیر و اعضای ستاد ملی جمعیت کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی با تاکید بر این که حوزه انقلابی، حوزه ای مسئولیت پذیر و کنشگر در مسائل اجتماعی است، خواستار برنامه ریزی جدی مسئولان برای ازدواج آسان جوانان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت که با حضور خانم دکتر محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور و اعضای ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه در دفتر مدیریت حوزه در قم برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت با میلاد بانوی بزرگ و سرافراز اسلام آغاز می شود لذا باید به دختران و بانوان تبریک مضاعف گفت.

ببینید:

جلسه قرارگاه جوانی جمعیت کشور به ریاست آیت الله اعرافی

وی با اشاره به معضل و بحران جمعیت در ایران افزود: از زمانی که هشدارهای مقام معظم رهبری راجع به مسائل مربوط به جمعیت آغاز شد تاکنون گرچه حرکت هایی آغاز شده است اما بسیار کند بوده است؛ در آن سالها در شورای عالی انقلاب فرهنگی سندی تنظیم و مقرر شد که در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب و به صورت قانون درآید که وقتی که این طرح به مجلس شورای اسلامی برده شد عملاً یک دهه کار متوقف شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه تصمیم به تاسیس ستادهای راهبری گرفته شد و از ویژگی های ستادها این بود که ترکیبی از نهادهای متعدد حوزوی مثل حوزه های خواهران، مرکز خدمات، جامعه المصطفی، نهادها و جریان های مردمی حوزوی و بخشی از نهادهای نظام بود؛ ستاد راهبری جمعیت از اولین ستادهای راهبری بود که در حوزه تاسیس شد و آرام و جهادی فعالیت خود را آغاز کرد.

براساس تاکید آیت الله اعرافی، ستادهای راهبری دائما خود را ارزیابی کرده و ارتقا دهند؛ ستاد راهبری جمعیت و خانواده هم برای خود سند، چشم انداز و برنامه میان مدت تدوین کرده است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به آسیب های کاهش جمعیت، بیان کرد: مقوله فرهنگ سازی افزایش جمعیت به عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب باید یادآوری شود؛ خطر کاهش جمعیت بسیار جدی بوده و حوزه علمیه هم وظیفه یادآوری برای جلوگیری از این خطر را دارد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: در ستادهای راهبری حوزوی تاکید روی مضمون و مفهوم راهبری است، هم در حوزه و هم در سایر مجموعه ها؛ کار ستادهای راهبری تصدی گری نبوده بلکه راهبری و پیشرانی است.

وی با اشاره به جوانانی که هنوز ازدواج نکرده اند و لزوم برنامه ریزی جدی برای ازدواج آسان آنان، گفت: اگر چند میلیون جوانی که به سن ازدواج رسیده اند حتی یک سوم آنها ازدواج کرده و یک فرزند داشته باشند نقش بسیار زیادی در حل بحران جمعیت خواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: روح حوزه باید فرهنگ‌سازی در عرصه جمعیت باشد؛ حوزه در بسیاری از جاها پیش قدم بوده و هست؛ حوزه در مطالبه گری به صورت جدی وارد عرصه شده است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: حوزه انقلابی,، حوزه ای مسئولیت پذیر و کنشگر در مسائل اجتماعی است، لذا ما آمادگی داریم هر کمکی می توانیم در عرصه فرهنگ سازی حل بحران جمعیت انجام دهیم.

وی در پایان پیشنهادی ارائه داد و گفت: تشکیل "کانون عظیم تبلیغات حوزه جمعیت" بسیار خوب و اثرگذار است البته در صورتی که مطابق فرمایشات رهبری معظم انقلاب شکل بگیرد.

در ابتدای این جلسه خانم دکتر محبی تبار به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در ستاد ملی جمعیت کشور پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک طلبه IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    65 1
    به نام خدا تا اقتصاد مردم درست نشود هر گونه توصیه و هر گونه طرح و نقشه برای افزایش جمیعت مثل نقش بر آب خواهد بود. مردم منتظر نیستند که کسی به آنها گوشزد کندکه چرا فرزند آوری نمی کنید! وضعیت اقتصادی جامعه امروز ایران به اندازه ای خراب هست که خیلی ها از قید اصل ازدواج رو زدند فرزند آوری پیشکش و یا خیلی از خانواده ها از هم پاشیده شده است. این ها شوخی نیست. اینطور نیست که دلمون رو خوش کنیم که بله ازدواج کنیم و خداوند کمک خواهد کرد. اما تجربه عینی و شهودی چیز دیگه ای میگه. در هر صورت زوج های جوان اگر شغل مناسب داشته باشند اگر مسکن ارزان داشته باشند اگر رفاه حتی حداقلی داشته باشند چرا ازدواج نکنند و چرا فرزند آوری نکنند!!!!!!!!!!
    • ? IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      يعني اگر ازدواج نکنند وضعشون خوبه؟ خب اگه ازدواج بکنند، یکسانه چرا ازدواج نکنند؟ تجربه عینی ناقص بدرد نمی خوره در عوض تجربه های موفق هست مشروط بر قناعت و تلاش