پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156459
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
نوری

حوزه /کارگردان فیلم سینمایی «روز مات» گفت: در فیلم سینمایی «روز مات» تلاش کردم به مسئله مهاجرت از زاویه دید سبک زندگی نظر کنم.

محمود نوری کارگردان فیلم سینمایی «روز مات» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از تهران، اظهار داشت: این فیلم سینمایی از چند روز قبل در گروه هنر و تجربه اکران شده که موضوع و محور این اثر سینمایی مهاجرت است.

وی با اشاره به اینکه در این کار به سبک زندگی توجه می‌شود، ابراز کرد: «روز مات»، تصویر خیالی که از زندگی در غرب وجود دارد را شکسته و حقایق را پیش روی ما قرار می‌دهد، اینکه تصور کنیم هر آنچه در غرب می‌گذرد آسایش است، اشتباه محض بوده و هیچ کجا به اندازه وطن نمی‌تواند برای انسان آرامش در پی داشته باشد و برای بیان حرفمان تلاش کردیم هیچ شعاری ندهیم و هر آنچه بیان می‌کنیم بر پایه واقعیت‌های اجتماعی باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «روز مات» ادامه داد: در آثار خود تلاش می‌کنم اندیشه‌ام که برگرفته از موضوعات دینی و اسلامی است را به نوعی در کارم لحاظ کنم، این مسئله با زبان سینما بیان می‌شود تا مخاطب را تحت تاثیر خود قرار دهد، البته برخورداری از یک درام قوی و گیرا بر جذابیت‌های کار می‌افزاید.

وی با بیان اینکه فیلم باید بتواند موضوعات روز جامعه را بیان کند، اظهار کرد: سینمای خنثی، آفتی بزرگ برای هنر هفتم است، سینمای فعلی ما نیاز دارد تا موضوعات اجتماعی را با زبانی کارشناسانه به مخاطب منتقل کند، به بیان دیگر در آثار اجتماعی همیشه نباید نیمه خالی لیوان دیده شود، بلکه وقتی قرار است به معضلات توجه شود باید داشته‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

نوری با تأکید بر اینکه فیلم «روز مات» از بازیگران چهره بهره نبرده، بیان کرد: اینکه از بازیگران ناآشنا در کارمان بهره بردیم دو دلیل دارد، ابتدا اینکه بودجه ما چندان برای استفاده از بازیگران چهره مناسب نبود، اما دلیل اصلی این بود که می‌خواستیم بازیگران یکدست باشند و با نقش همخوانی داشته باشند، حتی روی لهجه و زبان بازیگران نیز تأکید شده بود.

وی تصریح کرد: درباره استقبال مردم هم باید بگویم آنچه من در برخی اکران‌های مردمی دیدم، نشان می‌داد که تماشاگر با اثر ارتباط برقرار کرده است.

کارگردان فیلم سینمایی «روز مات»، ابراز کرد: فیلم‌هایی که در آن معنا و مفهومی عمیق یا دینی بیان می‌شود، باید در نمایش عمومی حمایت شوند و مطمئنم مخاطب اگر به کیفیت فیلمی پی ببرد از آن استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha