پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
11

حوزه / مجتهد زاده گفت: حقیقتاً فرهنگ دفاع مقدس زمینه ساز شکوفایی بیشتر ایرانیان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، مریم مجتهد زاده، در آیین رونمایی کتاب "نقش زنان کرمانی در دفاع مقدس" با بیان اینکه استان کرمان متعلق و مزین به نام شهید سلیمانی و شهدای والامقام بسیاری است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تحولات بسیاری را در ایران و جهان رقم زد، چرا که تنها انقلابی بود که مستقل و به رهبری حضرت امام(ره)، پیام آزادی‌خواهی را به تمام جهان منتقل کرد و امروز هم الهام بخش ملت‌های حقیقت طلب است.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس، انسجام نظامی و سیاسی درستی نداشتیم و بسیج مردمی برای مقاوم‌سازی اهداف انقلاب و نیروهای انقلابی ایجاد شد و در همین دوران شاهد وحدت و ایمان مردم بودیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، با بیان اینکه جامعه اسلامی باید زمینه‌ساز ظهور باشد، گفت: دفاع مقدس محلی برای شکوفایی انسان بود و زمینه تحول را ایجاد کرده است.

وی افزود: دفاع مقدس تاریخ‌ساز است و باید به نسل آینده منتقل شود، بهترین فرهنگ و عقبه را در دفاع مقدس داریم، لذا روایتگری مدیران و مسئولان در راستای معرفی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان، مهم است.

مریم‌سادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس زنان پا به پای رزمندگان در پشت جبهه فعالیت داشتند و فرزندان و همسران آنها در جبهه حق علیه باطل مشغول دفاع از سرزمین بودند و دوران سختی را تحمل کردند.

وی یادآور شد: زنان در انقلاب و دفاع مقدس همیشه در میدان بودند و هنوز مادرانی چشم انتظار پیکر فرزندانشان هستند، همسران و مادران رزمنده الگوی زنان هستند و ثبت لحظات و بیان خاطرات این مادران به نسل جوان می‌تواند تاثیرگذار باشد که با ابزار هنر می‌توانیم این الگوها و اسوه‌های قهرمان را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha