یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان سنندج گفت: اگر به وضعیت غزه نگاه کنیم می‌بینیم که کشورهای اسلامی نه تنها موضع قاطعی در قبال صهیونیست‌ها اتخاذ نمی‌کنند بلکه در تلاش هستند که روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی گسترش دهند که این خود معلول نبود وحدت و بصیرت در کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی صبح امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت سنندج در سخنانی اظهار داشت: مسلمین علیرغم جمعیت یک میلیارد و 800 میلیونی خود، در تصمیمات و معادلات جهانی نقشی بسیار اندک و کمرنگ دارند که این امر باعث شده است که امروز شاهد معضلات بسیاری در بین کشورهای اسلامی باشیم که نمونه بارز آن وضعیت کنونی مردم غزه و تجاوزگری صهیونیست ها علیه آنان می باشد.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج اظهار کرد: باید به دنبال یافتن علت این مهم باشیم و بدانیم که چرا جمعیت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی مسلمین در جهان نقش کمرنگی در معادلات جهانی دارند که در پاسخ به این سوال باید عدم وحدت کامل و چند دستگی در بین کشورهای مسلمان را یکی از عوامل اصلی و اولیه این وضعیت دانست.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متاسفانه کشورهای استکباری و استعماری همانند انگلیس با پاشیدن بذر نفاق و تفرقه، بین کشورهای اسلامی یک روند چند قطبی ایجاد کرده‌اند به گونه‌ای که عملاً می‌بینیم برخی از کشورهای اسلامی در مقابل همدیگر قرار گرفته‌اند که این همان خواسته دشمنان اسلام می باشد.

وی اضافه کرد: اگر به وضعیت غزه نگاه کنیم می‌بینیم که کشورهای اسلامی نه تنها موضع قاطعی در قبال صهیونیست‌ها اتخاذ نمی‌کنند بلکه در تلاش هستند که روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی گسترش دهند که این خود معلول نبود وحدت و بصیرت در کشورهای اسلامی است.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج یادآور شد: زمانی می‌توان گفت که جهان اسلام یکدست و واحد است که بتواند در تصمیمات خود قاطع و منسجم عمل کند ولی هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند که قدرت جهان اسلام بسیار گسترده است، بنابراین با توطئه و دسیسه همچنان جلوی جلوه گری این قدرت را نگه داشته است و همانند سدی در مقابل اقتدار مسلمین ایستاده است و اجازه نمی‌دهد که وحدت واقعی که مد نظر قرآن و رسول خدا می‌باشد در بین مسلمین محقق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha